Zoči-voči je nový Ford Kuga skoro na nepoznanie. Zbavil sa svojej kinetickej masky chladiča a v súlade s aktuálnym drsnejším trendom cerí robustné lamely orámované šesťuholníkom (škoda, že Ford neprišiel s týmto nápadom ako prvý). K tomu zaktualizované svetlomety, v tomto prípade vyšperkované adaptívnou Bi-xenónovou technikou a lištami denného svietenia.
Za pozornosť stoja ešte zjednotené otvory náporového chladenia do jedného celku a o poznanie hranatejšie proporcie. Keď sa však prizriem novinke z profilu a zozadu, inventúru bez vážnejších výčitiek svedomia uzatváram zaregistrovaním preformovaného zadného osvetlenia zhodnoteného LED-kami.
Zábavná komunikácia
Napriek tomu, že do Kugy pri nastupovaní musím trochu na špičky (hlavne aby som si o prahy nezašpinil nohavice), po usadnutí v pozícii vodiča mám pocit, že sedím za volantom a nie nad ním. To sa mi páči. Sedáky predných sedadiel s plným elektrickým servisom sú len pohodlné (mohli byť aj dlhšie), zato bočnice operadiel telo voči odstredivým silám aj podržia.
Výhľad smerom dozadu po stranách okna zužujú masívne stĺpiky C, preto spätná príplatková kamera je tu ako na zavolanie. Škoda len, že už po krátkej jazde v daždi sa jej objektív zanesie, preto flanelová handrička vždy poruke bude mať svoje opodstatnenie.
Ford Kuga 2,0 TDCi AWD
Kompaktné SUV najnovšej generácie s karosériou typu kombi a pohonom štyroch kolies poháňa vznetový štvorvalec 2,0 l (110 kW/150 k, 370 Nm) spriahnutý so šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou PowerShift. Z pokoja na rýchlosť 100 km/h akceleruje za 10,9 sekundy, dosahuje maximálnu rýchlosť 190 km/h a spotrebuje v priemere 5,2 l nafty na 100 km. Táto kombinácia motora prevodovky a pohonu AWD sa predáva minimálne s druhým stupňom výbavy Business za 30 780 eur. Cenu testovaného exemplára s výbavou Tinanium 31 270 eur zvyšuje paleta doplnkovej výbavy na úroveň 36 150 eur. Na každé nové vozidlo sa vzťahuje predĺžená záruka na päť rokov alebo 120 000 km.
V centre zorného poľa sa zdanlivo nič zásadné neudialo, no predsa len registrujem bohatšie menu palubného počítača, ktoré obsahuje napríklad aj schému záberu kolies pohonu AWD. V centre palubnej dosky už dostala priestor veľká farebná dotyková obrazovka infotainmentu s novou generáciou systému Sync3. Komunikuje aj v češtine a nebráni sa ani hlasovému ovládaniu.
Bez zoznamu navigačných príkazov si však neporadíte, lebo žiadnu improvizáciu netoleruje. Keď však udám napríklad cieľ do navigácie a spýtam sa trebárs „kde najdu hotel“, odpovie mi otázkou: „Kde mám hledat?“ Najprv odpovedám s dávkou recesie – „no predsa v Blave né?“, čo nechápe. Keď sa polepším a čistou češtinou zahlásim „podél trasy“, vypíše mi adresy v logickom poradí. Len tá obrazovka – hlboko zapustená do palubnej dosky je akosi od ruky. Ako by sa ani nerátalo s predstavou, že sa jej bude musieť niekto dotýkať.
Dizajn interiéru si môžete farebne dotvoriť voľbou ambientného osvetlenia. Vyhrievaný volant som dlho považoval za podobné panské huncútstvo, ale tohtoročná zima ma konečne presvedčila o jeho užitočnosti a na milosť som vzal aj elektricky vyhrievané čelné sklo.
Zdroj: Ford
Keď parkuje automat
Jednou z pertraktovaných noviniek novej Kugy je aj príplatkový aktívny systém pre pozdĺžne a priečne parkovanie. Pozdĺžne parkovanie do veľkej medzery zvláda bez problémov až na to, že trocha vyčnieva z radu, pričom kolesá od chodníka delí desať centimetrov.