Škodu v danej výkonovej hladine a s maximálnou štandardnou výbavou Style získate za 36 440 eur. Ak prirátam dve sedadlá v treťom rade za príplatok 990 eur, dosiahne výslednú sumu 37 430 eur.
P 5008 s daným motorom a treťou úrovňou štandardnej výbavy Allure zo štyroch možných sa predáva za 28 790 eur. K tomu prirátam dve sedadlá v treťom rade za 750 eur a ďalších 410 eur za systém Grip Controll, ktorý má (čiastočne) kompenzovať chýbajúci pohon 4 x 4, a jeho cena poskočí na 29 950 eur.
Uznávam, obe verzie nie sú celkom porovnateľné. Kým Kodiaq má maximálnu štandardnú výbavu, pohon 4 x 4 a automatickú prevodovku, P 5008 testujem v tretej úrovni štandardnej výbavy zo štyroch možných, ku ktorej sa automatická prevodovka ani nedodáva. Navyše, Peugeotu chýba pohon 4 x 4, čo tiež cenový rozdiel zvyšuje. Zároveň pripomínam, že tento model sa ako štvorkolka ani nevyrába. Podľa skúseností francúzskeho výrobcu mimo asfaltky zablúdi len občas a na to systém Grip Control stačí.
Škoda Kodiaq 2,0 TDI SCR 4 x 4 Style Zdroj: Škoda
SUV ako MPV
Keď porovnávam zjav oboch SUV, potom peugeot mi pripadá rozhodne nápadnejší, štylisticky zaujímavejší, ba aj robustnejší. Na druhej strane, pri pohľade na škodu ani na chvíľu nepochybujem, že pred sebou vidím SUV. Zato peugeot mi asi zásluhou toho obrovského rázvoru stále pripomína MPV.
Či je to chyba? Možno áno, možno nie. Len mi tak napadlo, že ten, kto prahne po SUV, ho možno chce aj preto, že nevyzerá ako MPV. Keď však vizuálne odhadujem potenciál oboch pri jazde mimo asfaltky, možno zásluhou výrazne vykrojených blatníkov favorizujem Kodiaq. Pritom mi akosi opticky uniká, že peugeot škodu zjavne prekonáva svetlou výškou.
V pozícii vodiča
Usadám za volant a prvé dojmy sú zase diametrálne odlišné. Zóna vodiča v Kodiaqu vyzerá trochu ošumelo oproti jagavosti P 5008. V škode si užívam na mieste vodiča väčší priestorový komfort. Budem ho odporúčať motoristom robustnejších postáv. V peugeote zažívam aj zásluhou obrovského stredového panelu pocit športovej vodičskej intimity, ktorú osobne favorizujem. Zúžený priestor na nohy však nemusí vyhovovať každému.
Peugeot 5008 2,0 BlueHdi Allure Zdroj: Peugeot
Ďalší oveľa markantnejší rozdiel prináša pozícia za volantom. V Kodiaqu panuje klasická architektúra typická pre autá koncernu Volkswagen. Hranatý volant umiestnený tak nízko, že prístrojový štít sledujem ponad jeho veniec, pôvodne vyzeral ako experiment. Dnes je to špecialita automobilov značky Peugeot. Podľa mňa skvelá záležitosť, no viem, že niektorí vodiči namietajú, že si nedokážu nájsť vyhovujúcu pozíciu. Treba vyskúšať.
Virtuálny prístrojový štít i-cocpit vo svojej najmodernejšej podobe uznávam pre jeho vizuálnu atraktívnosť. Je trendový – čoskoro sa stane samozrejmosťou aj v tejto cenovej kategórii. No viac ako možnosti meniť konfiguráciu prezentovaných údajov uznávam klasické zobrazenie, kde na ploche bez preklikávania vidím všetko podstatné, čo na jazdu potrebujem, a to je prípad Kodiaqa. Centrálny dotykový displej peugeota sprostredkuje obraz graficky atraktívnejší, displej Kodiaqa má však spoľahlivejšiu odozvu.
Škoda Kodiaq 2,0 TDI SCR 4 x 4 Style Zdroj: Škoda
Skóre
O tom, aké vysvedčenie obom súperom vystavuje trh, zatiaľ nie sú k dispozícii celkom relevantné údaje. Podľa posledných policajných štatistík zverejnených Združením automobilového priemyslu SR Peugeot 5008, ktorý sa začal predávať v máji 2017, získal do konca roka 138 registrácií. Zato Škoda Kodiaq za celý rok 2017 zaknihovala 1 479 registrácií. Pre úplnosť uvádzam, že v kategórii SUV (G1) vlani najvyšší počet registrácií dosiahol Suzuki Vitara (2 514) pred Hyundai Tucson (2 262) a Kia Sportage (1 651).