„Keďže stolárska výroba nepredstavovala základ činnosti otcovho biznisu, teda rodina od nej nebola existenčne závislá, myslím, že o to ľahšie delegoval riadenie tohto oddelenia na mňa,“ hovorí J. Homola. Súviselo to podľa neho aj s tým, že otec si uvedomoval, že dvaja ľudia naraz nemôžu viesť jeden malý tím troch stolárov a že šéfom môže byť len jeden.

Stolárska výroba sa postupne začala vyvíjať svojou vlastnou cestou. Dnes spadá produkcia atypového nábytku na mieru pod spoločnosť Homola Furniture, ktorej partnermi sú otec Anton a bratia Ján a Martin. Postupný rast umožňoval aj ďalšie investície, pričom dnes má táto spoločnosť 15 zamestnancov, kvalitné strojové vybavenie a komplexné softvéry, do ktorých plánuje v krátkom čase opäť investovať.

Neprehliadnite

Šéfka Zásielkovne zažila bezdomovectvo aj krach. Teraz si škrtla plat o tretinu

Investície boli vždy kľúčové

Koncom roku 2006 sa skončila firme nájomná zmluva na prenájom areálu pri Karloveskom ramene Dunaja, kde dovtedy rozvíjala spolu s dlhoročným kolegom Ľubomírom Schmidtom všetky aktivity. „Najprv som sa toho trochu zľakol, ale ako to už býva, problém sa väčšinou premení na výzvu,“ hovorí pre TREND A. Homola. Vtedy padlo rozhodnutie zabezpečiť si vlastné priestory, v ktorých by sa firma mohla dlhodobo rozvíjať a rásť.

"Homolovci nerobili biznis nikdy primárne pre zisk ako taký, ten radšej investujú"
 

V Petržalke na Kopčianskej ulici preto rodina kúpila prázdny pozemok bývalej panelárne, kde v priebehu niekoľkých mesiacov postavili halu s výrobou aj administratívou, ktorú neskôr doplnili o ďalšie dve výrobné haly. Ich súčasťou je dnes aj showroom. V areáli sú aj parkoviská pre nákladné autá, ktoré sú  súčasťou biznisu s odvozom stavebného odpadu. V počiatočnej fáze do areálu a technológií investovali všetky svoje rodinné úspory.

Rozhovor pre ekonomický týždenník Trend s členmi rodinnej firmy - Homola forniture, ktorá sa špecializuje na výrobu atypického nábytku a zariadovanie interiéru.
Zdroj: MATEJ KALINA
Rozhovor pre ekonomický týždenník Trend s členmi rodinnej firmy - Homola forniture, ktorá sa špecializuje na výrobu atypického nábytku a zariadovanie interiéru.

„Každú väčšiu investíciu, ako nákup strojov, výstavba haly či rozšírenie portfólia, sme vždy konzultovali s otcom. Hovorili sme mu, že by sme to chceli skúsiť, lebo tomu veríme. A on nám nikdy nepovedal nie,“ hovorí ďalší zo synov Martin Homola. Investície do technológií, softvéru a nových vízií prístupu k podnikaniu sú jedným z kľúčov úspechu Homolovcov.

Veľkú časť toho, čo zarobia, vracajú do firmy. Súvisí to s ich snahou neustále rozvíjať know-how, reagovať na výzvy a vďaka tomu sa posúvať vpred. Po každej z nich sa firme otvorili nové možnosti napredovania. Kvalita totiž u nich vždy víťazila nad objemom produkcie. „Postupne sme sa dostávali ku klientom, ktorí oceňujú náš prístup, a k náročnejším zákazkám,“ hovorí J. Homola.