Spoluzakladateľ najnavštevovanejšieho komunitného portálu na Slovensku hovorí o work-life balance prístupe vo firme, ktorá dosiaľ sídli v rodinnom dome, má vlastného kuchára s „michelinovskou“ skúsenosťou a zamestnanci si vodia do práce zvieracích miláčikov.
V IT svete azda neexistuje firma, kde by sa pracovalo len osem a pol hodiny denne. Prečo neuznávate nadčasy?
Spolu s Robom (Verešom, spoluzakladateľom a spoluvlastníkom firmy) veríme, že človek by si mal dobre oddýchnuť a mať osobný život. Túto filozofiu dôsledne praktizujeme sami na sebe, preto nám nedáva zmysel vyžadovať niečo iné od našich zamestnancov. Človek ani nie je schopný „ísť“ naplno osem hodín, najmä nie v kreatívnom biznise.
Asi by sme našli veľa firiem, kde si to nemyslia.
Samozrejme. Viem si predstaviť úspešnú firmu, ktorá dlhé roky používa metódu cukor a bič, zamestnancov žmýka a vďaka prepracovanému marketingu dokáže vyhorených ľudí rýchlo nahradiť. Možno by sme boli ďalej, keby sme to tak robili aj my, ale vybrali sme si inú cestu. Vďaka tomu pre mňa firma znamená okrem profitu aj príjemné miesto, kde sú ľudia dobre naladení a kde sa nestresujem.
Skutočne vo firme už po pol šiestej nikto nie je?
Máme vo firme dohodu, že dáme práci denne osem a pol hodiny a nechávame na ľuďoch, kedy si ich odpracujú. Keď človek trávi v práci desať až dvanásť hodín denne, neznamená to, že urobí viac ako človek, ktorý je v práci menej, ale „ide“ si v pohode, v časoch, keď je hormonálne dobre nastavený. Vnútorné konflikty a problémy z domu kvôli tomu, že nemáš čas na vzťah, na rodinu, na oddych – to sa vždy odrazí na výkone v práci aj na zdraví v podobe rôznych alergií či ochorení.
Snažíme sa vo firme vytvoriť pohodu a také prostredie, aby tu človek mohol fungovať naplno aspoň tri-štyri hodiny. Staráme sa o to, aby boli ľudia oddýchnutí, čerství a spokojní. Nezaujíma nás, že tu niekto sedí desať hodín a zavrie dvere na firme ako posledný.
Ako ste prišli na tento režim práce?
Nehľadajte za tým dlhoročné štúdium personalistiky, nemáme firmu postavenú na poučkách. Jednoducho sme si chceli postaviť takú firmu, do ktorej by sme sa tešili. Aj preto tu máme vlastného kuchára.
Tým ste sa na Slovensku dosť zviditeľnili. Ako ste prišli na ten nápad?
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?