Posledné dva roky je jeho generálny riaditeľ. V tretej nominácii na Manažéra roka vysvetľuje, ako udržuje DNA firmy, ktorá rozčerila vody ustáleného biznisu.
Na stene vám visí karikatúra s nápisom Inšpektor Gadžík. Čo vyjadruje?
Je to taká slovná hračka, kombinuje názov amerického kresleného seriálu Inšpektor Gadget a moje priezvisko. Karikatúru som dostal od mojich spolupracovníkov a ide o to, že jedna z vecí, ktorou som medzi kolegami známy, je, že sa často prechádzam po firme. Keď mám práve chvíľu času, spravím si okruh po jednotlivých oddeleniach.
Prečo? Aby ste podriadených skontrolovali?
To nie. Skôr chcem, aby ľudia vo firme videli a chápali, že generálny riaditeľ nie je niekto, kto žije v akváriu, za zatvorenými dverami. Zaujímajú ma aj bežné veci a chcem vedieť, ako veci vo firme fungujú. Často sa preto zvyknem úplne spontánne zastaviť na nejakom práve prebiehajúcom mítingu, aby som zistil, aké problémy moji kolegovia práve riešia. Na mojom stole sa mi koncentrujú najmä problematické témy, ktoré vyžadujú môj vstup alebo rozhodnutie. Prechádzky po firme mi pomáhajú nadýchnuť sa a dozvedieť sa aj o niektorých príjemnejších témach, ktoré moji kolegovia vedia vyriešiť a samy by sa ku mne ani nedostali.
Manažér roka je tradičné ocenenie udeľované týždenníkom TREND už od roku 2005. Päticu nominovaných zostavuje redakcia, o držiteľovi titulu rozhodujú hlasovaním osobnosti hospodárskeho života z TREND Barometra spolu s čitateľmi TRENDU a TREND.sk.
Profily nominovaných uverejňujeme postupne od 24. augusta. Hlasovanie v 13. ročníku ankety bude spustené 25. októbra a skončí sa 7. novembra. Víťaza vyhlásime 14. novembra na slávnostnom večeri TREND TOP 2017.
Ak si nad pracovný stôl zavesíte svoju vlastnú karikatúru, naznačuje to, že máte zmysel pre humor, že si viete zo seba vystreliť. Je humor potrebný na manažovanie ľudí?
Páči sa mi výrok a často si ho pripomínam, že humor nezľahčuje, ale prehlbuje. Aj moja skúsenosť je, že niektoré veci, ktoré myslíme vážne a záleží nám na nich, sa ľuďom a kolegom ľahšie podávajú, ak ich podávame s určitou mierou zveličenia a humoru. Po druhé, v práci trávime veľa času. A ja chcem, aby som čas, ktorý venujem firme, strávil rovnako príjemne ako čas s rodinou, pri športe alebo so záľubami. Humor výrazne ovplyvňuje kvalitu stráveného času.
Peter Gažík Zdroj: Maňo Štrauch
Nemajú ľudia tendenciu humor zneužívať? Zasmejú sa, no nesplnia svoju úlohu?
Časť odpovede je v tom, že humor nezľahčuje. A tiež si myslím, že sme už natoľko vyspelá firma, že dokážeme jasne rozlišovať, kedy ide o humor pre humor a kedy sa bavíme o vážnych veciach. Nikdy som sa nestretol s tým, že by uvoľnená atmosféra viedla k tomu, že sa neplnia úlohy.
Kde sa podľa vás končia všetky žarty? V akej situácii už humor nie je adekvátny?
V našom biznise je to zväčša vtedy, keď sa objavia technické problémy, napríklad výpadok siete, ktorý sa dotýka kritického množstva zákazníkov. Lebo služba, ktorú poskytujeme, je dnes pre ľudí extrémne dôležitá. Každý zákazník vyžaduje, aby mal neustále možnosť zavolať si alebo pripojiť sa na internet.
Baví ma to, čo robím, a preto sa v práci neobmedzujem
Prečo pracujete práve v telekomunikáciách? Nasmerovali vás do nich záľuby, škola?
Nie, pravdu povediac, v detstve som k technike nemal blízko. Som absolvent spoločenských vied. K telekomunikáciám som sa dostal pred desiatimi rokmi, pracoval som pre konzultačnú agentúru, ktorá získala kontrakt s Telefónicou, keď chcela vstúpiť na tento trh. Potom som z tejto brandže na istý čas vypadol, až som zachytil inzerát slovenského O2 na riaditeľa public affairs. Zaujalo ma to, vnímal som to ako vec, ktorú som si nechcel nechať ujsť. Hoci som vtedy s rodinou žil v Paríži a ani som nepomýšľal na návrat. Prešiel som výberovými konaniami, v októbri 2011 som nastúpil.
Bola rola manažéra public affairs dobrou prípravou na pozíciu generálneho riaditeľa?
Určite to nie je typická pozícia, z ktorej sa ľudia stávajú generálnymi riaditeľmi. A ani môj background spoločensko-vedného vzdelania sa nepovažuje za taký, ktorý môže človeka doviesť na túto pozíciu. Som však presvedčený, že v pozícii generálneho riaditeľa sa dá mnoho z môjho vzdelania a predchádzajúcich pracovných skúseností zužitkovať. Schopnosť analyticky myslieť, mať kritický názor, vedieť sa rýchlo zorientovať a efektívne manažovať vzťahy, čo je jedna z dôležitých rolí generálneho riaditeľa. A tiež formovať firemnú kultúru a atmosféru.