Služby PR agentúr sú stále v kurze, dôkazom toho sú podľa prezidenta Asociácie PR agentúr Martina Mazaga aj viaceré tendre, ktoré v poslednom roku robili veľké firmy ako Orange, Pivovary Topvar, McDonald’s či ČSOB.

„Zadávatelia si uvedomujú, že PR je dnes efektívnym nástrojom marketingovej komunikácie, ktorý ako jeden z mála dokáže prepojiť stratégiu komunikácie s médiami, sociálnymi sieťami či eventmi,“ hovorí. Kumulatívne tržby najväčším agentúram združeným v asociácii klesli však za minulý rok o 15 percent. V rebríčku doplnenom o nečlenské agentúry je pokles o viac ako desať percent.

Z koláča si ukrajujú noví

Za poklesom tržieb najväčších hráčov môže byť aj čoraz viac novovznikajúcich, oveľa menších agentúr, ktoré sú často o úzkom tíme či jednotlivcovi. Ukrajujú si z koláča na už takom malom trhu. Boj o klientov tým získava nový rozmer, keďže tí prirodzene hľadajú nové možnosti a spôsoby komunikácie, pokiaľ možno za čo najvýhodnejšiu cenu. Súčasné nastavenie navyše dovoľuje 

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa