S kladou na plyne


Prepínam volič jazdných režimov do športového módu a zavalím kladu na akcelerátor. Šesťvalec s ľahkosťou vymrští kupátko a pneumatiky pritom ani len nemuknú. Strelka otáčkomeru vystreľuje na 6 300 a vzápätí padá na 4 000, aby okamžite opäť vystrelila nahor. Krásne, ale nevtieravé echo preniká do kokpitu bez podpory akýchkoľvek umelých pomôcok. Prevodovka radí promptne, ale má rezervy. Pri dobrzďovaní poctivo podraďuje, no stále mám pocit, že pri opätovnej akcelerácii by som tam mal rád nižší kvalt.

Mercedes-Benz E 400: Kupé s patentom 
na pohodu


Mercedes-Benz E 400 Kupé 4Matic Zdroj: Daimler

Ujímam sa páčok pod volantom. Pri decelerácii už počujem očakávané zabrblanie do výfuku. Je to však také vzdialené, akoby toto kupé nechcelo rušiť pohodu na palube a už vôbec nie prekrikovať sa s fajnovým audiosystémom. Že podvozok v športovom móde neuhýba, to beriem za samozrejmosť. Dá sa oň fakticky oprieť.

Milo sa však nechávam prekvapiť, že napriek luxusno pohodovému charakteru kupé vo výjazdoch z oblúkov pod plynom cítim, ako sa zadné kolesá výdatnejšie zarezávajú do asfaltu ako tie predné, zadok vynáša a ja môžem druhú polovicu oblúka s prehľadom vypúšťať. Pritom sa nedokážem ubrániť pocitu, že podvozok je rýchlejší než viac ako tristokoňový šesťvalec. S prehľadom ho zvládne.  

Mercedes-Benz E 400: Kupé s patentom 
na pohodu


Mercedes-Benz E 400 Kupé 4Matic Zdroj: Daimler

 Záver

Toto dvojdverové štvormiestne kupé cieli na motoristu s vysoko nadpriemerným finančným zázemím, ktorý si potrpí na zjav a luxusnú výbavu, pritom vysoký výkon motora považuje za samozrejmosť. Kvôli nemu sa však nemieni vzdať kultivovaného jazdného prejavu svojho tátoša. Naopak – vyžaduje ho ako prioritu.

Mercedes-Benz E 400 Kupé 4Matic


Dvojdverové štvormiestne kupé vyššej strednej triedy postavené na technickej báze triedy E v aktuálne najvýkonnejšej verzii. Poháňa ho benzínový dvakrát prepĺňaný vidlicový šesťvalec 3,0 l dosahujúci maximálny výkon 245 kW (333 k). Jeho krútiaci moment kulminuje na úrovni 480 Nm a na všetky štyri kolesá ho prenáša 9-stupňová automatická prevodovka v spolupráci so systémom pohonu 4Matic.

Mercedes-Benz E 400 Kupé 4Matic akceleruje z 0 na 100 km/h za 5,3 sekundy, jeho maximálnu rýchlosť limituje na hranici 250 km/h elektronický obmedzovač. Podľa údajov výrobcu dosahuje priemernú spotrebu 8,1 l/100 km. Cenu verzie E 400 Kupé 4Matic (64 602 eur) zvyšuje doplnková výbava na úroveň 
96 498 eur.


Mercedes-Benz E 400: Kupé s patentom 
na pohodu


Mercedes-Benz E 400 Kupé 4Matic Zdroj: Daimler

PLUS

• sympatický zjav

• pohodlie, komfort, výbava

• pokrokové elektronické systémy

• výkonný a kultivovaný šesťvalec

• flexibilný pneumatický podvozok


MÍNUS

• neštandardné umiestnenie niektorých ovládacích prvkov

Najvýznamnejšie prvky štandardnej výbavy

ABS, ESP, sedem airbagov, systém PRE-SAFE, aktívna kapota motora, aktívna asistencia brzdenia, predkolízny systém, multimediálny systém s dvojitým tunerom kompatibilný s mobilnými koncovými zariadeniami, multimediálny displej s vysokým rozlíšením (8,4"), systém núdzového volania, dvojzónová klimatizácia, komunikačný modul, služby Online na diaľku, čalúnenie koža designo napa béžová macchiato, predné sedadlá čiastočne elektricky nastaviteľné, voľba jazdných režimov, vysokovýkonné svetlomety s LED, 19" disky kolies z ľahkých liatin...

Najvýznamnejšie prvky doplnkovej výbavy

Bočné airbagy vzadu, exteriér AMG-line, interiér AMG line, diamantovo biele lakovanie, bezdotyková obsluha, klimatizované predné sedadlá, systém ozvučenia Burmester, jazdný pilot, vzduchové ovládanie pohybu karosérie, Comand online, digitálne rádio, Multibeam LED, parkovací pilot 360 st. kamera, balík tepelného komfortu, tepelnoizolačné sklo, komfortné zatváranie kufra, 20" disky kolies z ľahkých zliatin...