SUV vo výhode
Pohon štyroch kolies majú porovnávané modely v opise práce. V prípade Alhambry krútiaci moment putuje k predným kolesám, a keď sa tie pretočia, do záberu sa pripájajú zadné. Pritom mám na mysli výhradne jazdu po ceste za rôznych poveternostných podmienok.
Hádam nemusím pripomínať, že Alhambra na rozdiel od jej dnešných súperov ambície jazdiť v teréne nemá. Mimo spevnenej vozovky by ju poslal len dobrodruh. Systém 4WD v Sportage reaguje podobne. Keď predné kolesá stratia adhéziu, pripájajú sa zadné.
V Kodiaqu aj pri normálnych trakčných podmienkach malá časť krútiaceho momentu putuje na zadné kolesá. So stratou adhézie predných kolies sa podiel krútiaceho momentu smerujúceho k zadnej náprave zvyšuje. Prácu systém 4WD v Outlanderi ovplyvňuje vodič. Inak povedané, môžete si ju manažovať palubným ovládačom. Máte na výber mód 2WD – predný pohon alebo 4WD – zadné kolesá sa pripájajú podľa potreby. Režim 4WD Lock uzavrie stále rozdelenie krútiaceho momentu bez ohľadu na charakter podkladu.
Toto je už náročnejšia výbavička do terénu v porovnaní so súperiacimi SUV. Keď však porovnávam Kodiaq so Sportage, v prospech škody hovorí fakt, že za príplatok môžete získať adaptívny podvozok a v kombinácii s ním aj voľbu jazdných režimov vrátane Offroad módu. Ten po aktivácii prispôsobuje činnosť trakčných systémov jazde na nespevnenom povrchu do rýchlosti 30 km/h, potom sa automaticky vypína.
Seat Alhambra Zdroj: Seat
Škoda Kodiaq a konkurenčné modely na slovenskom trhu | ||||
Škoda Kodiaq 2,0 TDI SCR 4 x 4 | Kia Sportage 2,0 CRDi 4WD | Mitsubishi Outlander 2,2DI-D | Seat Alhambra 2,0 TDI CR 4 x 4 | |
Zdvihový objem motora (ccm) | 1 968 | 1 995 | 2 268 | 1 968 |
Usporiadanie spaľovacieho motora | R4 | R4 | R4 | R4 |
Maximálny výkon [kW (k) pri ot./min.] | 140 (190)/3 500 – 4 000 | 136 (185)/4 000 | 110 (150)/3 500 | 135 (184)/3 500 – 4 000 |
Maximálny krútiaci moment (Nm pri ot./min.) | 400/1 750 – 3 250 | 400/1 750 – 2 750 | 360/1 500 – 2 750 | 380/1 750 – 3 000 |
Prevodovka | 7-st. automatická | 6-st. automatická | 6-st. automatická | 7A |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 9,1 | 9,5 | 11,6 | 8,9 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 209 | 201 | 190 | 211 |
Priemerná spotreba EU (l/100 km) | 5,7 | 6,3 | 5,8 | 5,8 |
Rázvor (mm) | 2 791 | 2 670 | 2 670 | 2 919 |
Svetlá výška (mm) | 194 | 172 | 190 | 141 |
Počet miest na sedenie | 5 + 2 | 5 | 5 + 2 | 5 + 2 |
Objem batožinového priestoru (l) | 630 (po sklopení 3. radu sedadiel) | 503 | 667 (po sklopení 3. radu sedadiel) | 658 (po sklopení 3. radu sedadiel) |
Dvojzónová klimatizácia | štandardne | štandardne | štandardne | za príplatok |
Navigácia | za príplatok | štandardne | za príplatok | za príplatok |
Prídavné kúrenie | štandardne | nemá | nemá | štandardne |
Adaptívny podvozok | za príplatok | nemá | nemá | za príplatok |
Voľba jazdných režimov | za príplatok | nemá | štandardne | za príplatok |
Adaptívny tempomat | za príplatok | nemá | štandardne | nemá |
Asistencia udržania jazdného pruhu | za príplatok | štandardne | štandardne | nemá |
Elektrická parkovačka | štandardne | za príplatok | štandardne | štandardne |
Cena základného modelu s DPH (€) | 34 040 | 31 990 | 32 900 | 34 540 |
PRAMEŇ: technická dokumentácia výrobcov |