V základnej výbave Standard na Range Roveri Velar visí cenovka 63 161 eur, s balíkom R-Dynamic a výbavou SE si pýta 78 057 eur a doladený doplnkovou výbavou, v ktorej nechýba ani pneumatické pruženie a luxusný interiérový balík, vás vyjde na necelých 100-tis. eur.
Zvodná vodná inšpirácia
Možno ste aj vy nadobudli dojem, že SUV sa začínajú podobať ako vajce vajcu – akoby ich jedna mater mala. Rozoznať ich z diaľky podľa siluety je takmer nemožné.
Nechcem vnucovať svoj názor, len konštatujem, že tento Range Rover akoby zavial svieži vánok do zafajčenej miestnosti. Keď som ho po prvýkrát zočil z profilu, pripomenul mi jednu luxusnú jachtu zaparkovanú v prístave Monte Carla.
Land Rover Range Rover Velar D 240 Zdroj: Land rover
Keď rozmýšľam prečo, pohľad mi padne na nízke bočné presklenie pod výrazne sa zvažujúcou strechou v nepomere k robustnému pontónu karosérie a potom na špeciálne formovanú zadnú partiu.
Ďalej tiež pokračuje hra kontrastov – vpredu v podobe veľkoplošných otvorov náporového chladenia a úzkych priezorov svetlometov Matrix LED.
Vzadu sa zas nízke panoramatické okno spolu s úzkou osvetľovacou rampou stavajú do opozície s vysoko zdvihnutým rabiátskym difúzorom s výfukovými hrdlami markantnými ako dva výkričníky. Palec hore.
Land Rover Range Rover Velar D 240 Zdroj: Land rover
Britský rukopis
Kľučky dverí „parkujú“ zapustené vo dverách, čo sa mi páči, ale keď sa na pokyn diaľkového ovládača vysunú, hranaté čudá nijako štylisticky nekorešpondujú s aerodynamicky uhladeným exteriérom. Viem však, že len čo naštartujem a pohnem sa, opäť sa schovajú. Nastupujem a hneď mi zmysly ovanie aktuálny britský rukopis kombinujúci luxusné retro s IT modernou.
Na jednej strane nadčasová architektúra zóny vodiča prešpikovaná fajnovými materiálmi a na strane druhej inflácia obrazoviek so skvelou grafikou vo vysokom rozlíšení.
Land Rover Range Rover Velar D 240 Zdroj: Land rover
Kreslo vyhrievané aj ventilované s masážnou funkciou umožňuje citeľne nižší posed ako v prípade konkurencie, pričom mám dobrý výhľad dopredu... s výnimkou priestoru za ľavým stĺpikom A.
Kvôli nemu sa musím predkláňať, aby som videl do ľavotočivých zákrut. Smerom vzad vidím pramálo, preto vďačne využívam obraz kamery a pípanie senzorov. Sedák si môžem predĺžiť, no bočné vedenie je len primerané (žiadny nadštandard) a luxusná koža na môj vkus dosť kĺže.
Obkľúčený obrazovkami
Virtuálny prístrojový štít tvorí 12,3& displej. Pomocou dotykových plôšok na volante si môžem nastaviť jeho vzhľad podľa chuti – od klasiky s dvoma stupnicami až po mapu na celú plochu. Dva stredové 10“ dotykové displeje (Touch Pro Duo) umiestnené v strede pod sebou sú nízko zakomponované, k tomu spodnému už musím vážne klopiť zrak. Na druhej strane, práve preto sú relatívne dobre tienené. Mimochodom, sklon horného sa dá regulovať.
Kým na hornom displeji sa dotykmi posúvam v menu navigácie, médií, telefónu..., môžem si nakonfigurovať aj svoju domovskú stránku, spodná obrazovka sprostredkuje nastavenie predovšetkým jazdných režimov a klimatizácie. V tomto prípade dotykové rozhranie podporujú dva otočné ovládače.
Land Rover Range Rover Velar D 240 Zdroj: Land rover
Závisí však od zvoleného módu, či nimi ovládam intenzitu klimatizácie, vyhrievania či chladenia sedadiel, alebo volím jazdný mód. Väčšinou to chce nejaký ten krok-dva navyše. Keď zočím praobyčajný spínač vyhrievania volantu, hovorím si, aké by to bolo jednoduché, keby ho mali všetky funkcie. Potom myšlienku zavrhnem v predstave, že by tých spínačov muselo byť takmer toľko ako v Boeingu 747.
Dva dni nad obrazovkami maturujem, občas vybieham na krajnicu, striedavo do protismeru, ale zvykol som si. Verím, že zoznamovanie sa s Touch Pro Duo stojac na mieste by prebehlo rýchlejšie a bezpečnejšie, ale... veď to poznáte.
Land Rover Range Rover Velar D 240 Zdroj: Land rover