Prechod na cloudové riešenia sa stáva dôležitejšou témou ako kedykoľvek predtým. Okrem iného pomáhajú firmám s migráciou zamestnancov na prácu z domu. Treba si však uvedomiť, že home office zrejme nebude len krátkodobým riešením a s najväčšou pravdepodobnosťou sa z tejto formy práce stane nový štandard. Tento trend razili zamestnanci už pred pandémiou. Ponúka totiž viacero výhod, ktoré vnímajú aj zamestnávatelia – dokáže im ušetriť nemalé prostriedky za prenájom kancelárskych priestorov a ďalšie náklady spojené s prácou v štandardnej kancelárii. Podniky sa však musia na dlhodobý home office dôsledne pripraviť a zabezpečiť svoje systémy najmodernejšími dostupnými IT systémami. Okrem toho je veľmi dôležité nájsť rovnováhu medzi bezpečnosťou a produktivitou. Firmy sa s prechodom svojich zamestnancov vyrovnávajú rôzne. TREND zisťoval, čo im pomáha a v čom vidia najväčšie výzvy.

V Martinuse chcú kombináciu

Hneď v prvej polovici marca 2020 firma zaviedla preventívny povinný home office pre všetkých pracovníkov, ktorých povaha práce to umožňovala – išlo o viac ako tretinu z nich. Ľuďom napríklad umožnila zobrať si domov monitory k notebookom, aby sa im pracovalo pohodlnejšie.

„Zavedenie home officeu nebolo špeciálne komplikované, keďže všetky naše systémy sú automaticky dizajnované na prácu na diaľku. Na Zoome či internej sociálnej sieti sme fungovali už veľmi dlho pred pandémiou, takže sme len začali tieto nástroje viac používať. U nás teda z tohto pohľadu pandémia a lock-
downy nespôsobili žiadnu zásadnú zmenu, len ,postrčili‘ na vyskúšanie home officeu aj tímy, ktoré dovtedy tú možnosť nepreferovali,“ hovorí Michal Meško, CEO kníhkupectva Martinus.

Z nášho prieskumu sme zistili, že drvivá väčšina ľudí by si vybrala formu kombinácie – pár dní do týždňa práca v kancelárii a pár dní z domu.
Michal Meško, CEO kníhkupectva Martinus

Väčšina pracovníkov zistila, že na home office dokážu byť za správnych okolností efektívnejší, vyhovuje im flexibilnejšia možnosť riadiť si pracovný čas či ušetrenie času dochádzania do práce. Na druhej strane všetci výrazne pociťujú stratu osobného a sociálneho kontaktu, ktoré im veľmi chýbajú. Hoci sa na diaľku dá robiť prakticky takmer všetko, niektoré veci sa efektívnejšie aj príjemnejšie robia naživo a osobne.

„Už cez prvú vlnu sme si robili prieskum medzi zamestnancami, či by preferovali home office alebo nejakú hybridnú kombináciu aj počas bežného fungovania mimo pandémie. Drvivá väčšina ľudí by si vybrala formu kombinácie – pár dní do týždňa práca v kancelárii a pár dní z domu. Pri opakovanom prieskume v marci 2021 vyšli veľmi podobné výsledky. Predpokladáme teda, že budeme pokračovať v hybridnom režime, zmenšovanie kancelárskych priestorov či prechod na čistý
home office však neplánujeme – živý kontakt považujeme za kľúčový na to, aby sme dokázali efektívne fungovať ako firma, ale najmä ako ľudia,“ dodáva M. Meško.

Telekom „nechal doma“ aj call centrum

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa