Zmenšenina sveta

Z filmového parku mierime do našej poslednej destinácie. Nazýva sa Epcot a na presun využívame loď. Práve štvrtý park je naším pomyselným víťazom. Rozhodne nie preto, že v ňom ako v jedinom parku v celom Disney Worlde ponúkajú alkohol. Epcot je koncipovaný ako malá zmenšenina sveta. Okolo jazera sa striedajú štáty ako Francúzsko, Veľká Británia, Kanada, Mexiko, Nemecko či Japonsko. Každý ukazuje vyhľadávané atrakcie či typickú kultúru. Najlákavejším je však gastro stránka týchto pavilónov. V každom si môžete kúpiť typické jedlo, alkoholické či nealkoholické nápoje. V Číne ochutnávame rezance, vo Francúzsku zmrzlinu, v Nemecku pivo.


Gýč, Mickey Mouse
 a biznis alebo aký je naozaj zábavný stroj na peniaze

Zdroj: Tomáš Vašuta

Zábava a biznis

V rebríčku najnavštevovanejších zábavných parkov na svete sú štyri parky z Orlanda, ktoré vytvárajú Disney World, v prvej desiatke. Na prvom mieste je už niekoľko rokov Magic Kingdom. Nie je to náhoda. Ideálne počasie počas celého roka, dokonalá infraštruktúra a hlavne bezchybne fungujúci stroj vytvárajú dobré predpoklady, aby tento vzorec úspechu fungoval aj v ďalších rokoch. Američanom treba uznať, že z potenciálu cestovného ruchu vedia vyžmýkať veľa. Tržby spoločnosti Walt Disney zo správy parkov a k nim napojených rezidencií neustále rastú. V roku 2015 presiahli 16 miliárd dolárov. Len na porovnanie, v roku 2010 boli na úrovni necelých 11 miliárd dolárov. 


Gýč, Mickey Mouse
 a biznis alebo aký je naozaj zábavný stroj na peniaze

Oproti napríklad slovenským destináciám nemáte v Disneylande pocit, že to, čo „konzumujete“, je silené a zo strany predávajúceho vynútené. Aj preto sa tisícky ľudí do parku v Orlande či inde vo svete neustále vracajú. Aj preto je Disneyland značkou, ktorá funguje dlhé desaťročia.