V danom prípade rozumejte, že ho zostrojili podľa gusta zámožnejšieho – dobre stavaného a rovnako živeného Američana, no smeruje aj na trhy Kanady a Latinskej Ameriky, Číny aj Ruska a v rámci Európy zavítal tiež do šourúmov s logom značky Ford na Slovensku. Odtiaľ sa jeden testovací derivát zatúlal na parkovisko redakcie TREND. S potešením konštatujem, že v tej výkonnejšej z dvoch verzií – s dvakrát prepĺňaným dvojlitrovým štvorvalcom pod prednou kapotou.


Veľké a ešte väčšie


Dvere sa otvárajú pod veľkým uhlom, výška sedadla (pre mňa) tak akurát, ani dobre chráneným – vždy čistým prahom – sa nemusím vyhýbať, takto nejako si predstavujem pohodlné a ničím nehatené nastupovanie za elektricky nastaviteľný volant s pamäťou aj funkciou Easy entry & Easy exit.

Keď sa zabývam a rozhliadnem, vidím, že architektúra zóny vodiča modernou neprekypuje, pričom mi je povedomá z Mondea. Všetko je tu však robustnejšie a priestrannejšie – plejádu poličiek, schránok, priečinkov a boxov nevynímajúc. Tu nemusím riešiť, kam s rozmernejším mobilom. Vložím PET fľašu do držiaka v stredovej konzole a ona je tam, úbohá, celkom stratená. Priečinok pod stredovou opierkou je zas hlboký asi ako jama levova, len klimatizácia mu (neamericky) chýba. Žeby preto, aby motoristovi náhodou nenapadlo voziť si stravu so sebou na úkor obratu fastfoodov?

Aby z toľkej chvály Edge nezdvihol nos, vyčítam mu, že do uzatváracej schránky pred spolujazdcom sa viem dostať len násilím – v aute, ktoré jeho autori titulujú prémiovým!!! Takejto klasifikácii celkom nevyhovejú ani niektoré použité plasty v interiéri a precíznosť remeselného spracovania.


Ford Edge: Americký dostavník s neamerickou spotrebou sa hrá na prémiový

Zdroj: Ford

Nešportové kreslá


Pozícia za volantom – tomu sa povie nehorázne pohodlie. Vo veľkom vyhrievanom aj ventilovanom kresle sa môžem doslovne rozvaliť, len vážnejšej bočnej opory sa nedočkám aj napriek tomu, že v americkom ponímaní predné sedadlá nesú prívlastok športové (za príplatok) s úplným elektrickým komfortom. Väčší sklon volantu mi tak trochu pripomína „úžitkáč“.

Výhľad všetkými smermi by bol celkom v poriadku, keby poriadne predsunuté predné stĺpiky karosérie boli priesvitné. Kvôli nim sa zákruty so mnou hrajú na skrývačku a ja sa predkláňam a zakláňam, aby som profil ich oblúkov včas odhalil. Že dotyková farebná obrazovka infotainmentu nemá stopercentnú odozvu, som zistil už v Mondeu a v Kuge, preto kvitujem, že funkcie klimatizácie a audiosystému sú istené klasickými záložnými spínačmi.