Klientov si vyberá

Dnes mu už klientska základňa rastie organicky, najmä vďaka osobným odporúčaniam spokojných klientov, teda prostredníctvom word of mouth. Neberie však všetkých, ktorí ho oslovia. Dôvodov má na to hneď niekoľko.

„Facebooková reklama je len jedným z marketingových nástrojov. Aby dobre fungovala, musí byť správne napojená na ostatné obchodné kanály,“ hovorí Peter. Aj preto sa svojich klientov na začiatku pýta, ako majú nastavené obchodné a marketingové procesy. Ak v nich vidí problém, ktorý by mohol znížiť efektívnosť jeho práce, zákazku radšej odmietne, pretože by nemohol garantovať výsledok. Svoju prácu sa snaží odvádzať na maximum, a tak chce, aby rovnakú zodpovednosť za svoj diel roboty niesli aj partneri.

Biznis odmieta aj vtedy, keď produktu alebo službe neverí. Alebo keď firma zákazníkom sľubuje niečo, z čoho je už na prvý pohľad jasné, že to nedokáže splniť. Najväčšiu skupinu jeho klientov dnes tvoria top koučovia a poradenské spoločnosti, ktoré cez internet predávajú veľmi drahé vstupenky na rôzne webináre, semináre, konferencie a osobné konzultácie. Rád spolupracuje aj so špecializovanými internetovými obchodmi a s netradičnými lokálnymi biznismi.

Na začiatku čerpal všetky znalosti z kníh a internetu. Neskôr sa začal obklopovať ľuďmi, ktorí ho posúvali ďalej
undefined

Kým jeden klient môže denne na facebookovú reklamu minúť len 25 amerických dolárov, u iného to môže pokojne byť aj desaťtisíc. Deväťdesiat percent zákazníkov pochádza z USA, na Slovensku má zatiaľ len jedného.

Najradšej Peter pracuje s ľuďmi, ktorí do podnikateľského prostredia prinášajú revolučné nápady a neboja sa peňazí. Hovorí, že úspech z 80 percent závisí od nastavenia hlavy a z 20 percent od zvolenej stratégie. Ďalším kľúčom k úspechu je podľa neho vďačnosť. Sám je vďačný aj za negatívnu skúsenosť s finančnými problémami pred ôsmimi rokmi, ktorá ho nakopla a posunula tam, kde je dnes.

Facebookový guru z Nových Zámkov: Má len 19 a spravuje kampane za milióny

Peter ako spíker na medzinárodnej konferencii Zdroj: Archív P. Szaba

Z ľudí na Slovensku, obzvlášť v malých mestách, má Peter pocit, že žijú v bubline. Stačí im nízky životný štandard, a keď ho dosiahnu, tak sa zastavia. Nikto nikoho nemotivuje, skôr si podľa neho závidíme: „V Amerike je to nastavené inak. Ak máte smelé plány, nikomu sa nezdajú nereálne, vaše okolie vás v nich podporuje, pretože tam majú veľa príkladov success stories.“ On sám by sa raz chcel do Spojených štátov aj natrvalo presťahovať.

Vzrušujúce výzvy

Od vlaňajška Peter vystupuje aj ako spíker na medzinárodných konferenciách, najprv v New Yorku a Los Angeles, ale bol už aj v Egypte. Najväčšie publikum, ktoré zažil, malo sedemsto ľudí. „Najprv som bol supernervózny, potom supervzrušený, ale už po pár minútach som sa od pozornosti publika stal závislým,” prezrádza.

Sám seba označuje aj za investora. V praxi to znamená, že okrem nákupu akcií na burze vymieňa svoje konzultantské know-how za podiely v začínajúcich alebo etablovaných spoločnostiach.

Za jeden zo zlomových okamihov svojho života považuje to, keď sa pred rokom osobne zúčastnil prvého stretnutia Masterminds, na ktoré ho do Ameriky pozval jeho mentor. Masterminds sú skupiny vysoko inteligentných a šikovných ľudí, ktorí sa stretávajú na pravidelnej týždennej či mesačnej báze, aby si vymieňali informácie a skúsenosti. Na stretnutiach riešia aj aktuálne problémy, s ktorými sa ako biznismeni stretli.

O túto jedinečnú príležitosť však takmer prišiel. Vtedy ešte žil na Slovensku a práve nemal na účte dostatok peňazí na letenku do Ameriky a ubytovanie. Skúšal, čo mohol, až ho napokon dva dni pred akciou oslovil nový klient z Dubaja a objednal si u neho online služby za deväťtisíc eur, ktoré aj obratom zaplatil.

Do USA tak mohol Peter zobrať aj svojich rodičov. „Bola to jedna z tých životných situácií, keď si uvedomíte, že sme súčasťou niečoho omnoho väčšieho, čo nás presahuje,” hovorí Peter, ktorého obľúbenou knihou je motivačné Tajomstvo od Rhondy Byrne.

Obyčajný chalan

Bez ohľadu na svoj úspech považuje Peter sám seba za obyčajného chalana. Vstáva ráno okolo ôsmej, doobeda pracuje a potom ide na prechádzku do mesta, v ktorom sa práve nachádza. Snaží sa, aby každý deň zažil aj kus zábavy. Ale večerné návštevy klubov nie sú nič preňho.

Jeho najmilším hobby, na ktoré míňa aj najviac peňazí, je cestovanie. Má rád slnko, takže sa mu páčilo na Bali, v Thajsku, na Jamajke či Francúzskej riviére.

A hoci si uvedomuje aj riziká internetu a sociálnych sietí, ktorým mladí ľudia odovzdávajú množstvo osobných informácií, online marketing ako taký vníma pragmaticky. „Ľudia z neho nemusia mať strach. Dôležité však je, aby sociálne siete zobrazovali ľuďom len tie ponuky, ktoré im aj reálne dokážu zlepšiť život,“ myslí si. 

Tri tipy na facebookovú reklamu

• Rozhodnutia o kampaniach neprijímajte na základe emócií, ale len tvrdých dát

 

• Na Facebook nechodia ľudia primárne nakupovať. Urobia to až vtedy, keď im ukážete reálnu hodnotu produktu

 

• Kampaň by nemala mať všeobecný charakter, treba ju vždy zamerať na presne zadefinovanú cieľovú skupinu

 

Parneri projektu Použi Rozum