Drží stranu klientovi a „problémového“ pracovníka neminie zrážka zo mzdy. Keď sú regály poloprázdne a ľudia nevedia nájsť tovar, na ktorý sú zvyknutí, ako hromozvod poslúži personál. Takto opisuje pomery v jednom bratislavskom supermarkete pani Mária, ktorá pracuje v maloobchode dvadsať rokov. Napriek nepríjemným skúsenostiam zo zamestnania hovorí, že má túto prácu rada. „Je tam kontakt s ľuďmi. Aj keď nemám náladu, v robote pookrejem,“ snaží sa nazerať na to, čo robí, z tej lepšej stránky.
Prešľapy na ploche
Zohnať predavača do obchodu nedá väčšiu námahu. Iná káva však je najať dobrého predavača. Často sú to práve ľudia sediaci za pokladnicou, stojaci za obslužným pultom či dokladajúci tovar do regálov, ktorí dokážu zákazníkovi spríjemniť alebo, naopak, „osladiť“ čas strávený v predajni. Prístup personálu môže zavážiť pri rozhodovaní, či príde opäť nakúpiť do predajne, v ktorej sa stretol s milými a ochotnými zamestnancami, alebo si povie, že radšej dá prednosť konkurencii.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?