Chutné autíčko


Nech pozerám na to malé čudo z ktoréhokoľvek uhla, neustále sa mi núka jediný záver – chutné autíčko. Verím, že sa v ňom zhodnem s väčšinou čitateľov.

Moje sympatie prebúdza už jeho základný – priateľský vajíčkový tvar prostý akýchkoľvek ostrejších výstupkov (ak prehliadnem strešný nosič). Ešte aj tie lemy karosérie sú do celku zakomponované tak prirodzene, že na rozdiel od mnohých väčších a drahších „odolných“ modelov nemám dojem, že k nim drobec prišiel ako slepý k husliam.

O málo vyššia svetlá výška v porovnaní s klasickými malými hatchbackmi a vysokánske čelo zas naznačujú, že ani s bezpečnosťou to nemusí byť celkom márne.

Za sedadlá palec hore


Hračkárska atmosféra navodená exteriérom pokračuje aj v kokpite. Tu sa ma však zmocňuje neodbytný pocit lacnoty, ktorá však k tomuto relatívne lacnému autu vlastne patrí. Navodzujú ju jednoduché výlisky palubnej dosky, a keď sa dotýkam tých s hladkým povrchom, zmocňujú sa ma zimomriavky. Radšej chytím volant, ktorý vo mne vyvoláva oveľa príjemnejšie asociácie.

Aj prístrojový štít sa mi páči pre svoju transparentnosť a prehľadnosť. Počas nočnej jazdy si však uvedomujem, že neviem vynulovať palubný počítač, lebo symbol príslušného spínača nesvieti. V jednoduchom menu informačného systému s dotykovou obrazovkou sa ľahko zorientujem, aj jej odozva celkom ujde. Len to mi prekáža, že ak mienim trebárs zmeniť nastavenie teploty v interiéri, musím najprv dotykom aktivovať príslušný mód. Spínač vyhrievania sedadla zas nachádzam na boku sedadla.

Citroën C3 Aircross: Trojvalec? Slabý výkon a aj spotreba sklamala

Zdroj: Citroën

Kým si na jeho ovládanie ako-tak zvyknem, vždy sa naň musím najprv pozrieť. Oceňujem, že už v štandarde so mnou spolupracuje systém upozorňujúci na nechcené vybočenie z jazdného pruhu či aktívny brzdový bezpečnostný systém.

Prekvapuje ma prítomnosť systému, ktorý varuje pred možnou únavou vodiča. Najprv rozmýšľam, aké senzory tu použili, potom si uvedomujem, že upozornenie prichádza automaticky po absolvovaní určitej porcie kilometrov. Predné sedadlá obstoja bez straty kvetinky. Pohodlné, s dobrým bočným vedením a príjemným textilným materiálom. 


Praktické ako MPV


Aj vzadu sa mi sedí príjemne – to znamená vyššie, pohodlne a stabilne. Len príliš vzpriamene. Môžem si však operadlo viac sklopiť a teraz už môj posed nemá chybu. Lavicu delenú v pomere 60 : 40 so sklopným stredným operadlom si podľa vzoru MPV pozdĺžne posúvam.

V krajnej zadnej polohe mám pri svojej výške 180 centimetrov kolená vzdialené štyri centimetre od operadla pre mňa optimálne nastaveného sedadla vodiča a nad hlavou rovnakú rezervu. Posunúť sa dopredu môžem, až kým mi v ďalšom pohybe nebránia vlastné kolená.

Nie je to samoúčelná zábava, lebo od polohy zadných sedadiel a polohovateľných operadiel závisí objem batožinového priestoru – v rozmedzí 410 až 520 litrov. V kufri nachádzam vyberateľnú poličku a na samom dne zdvihák spolu s minirezervou.


Citroën C3 Aircross: Trojvalec? Slabý výkon a aj spotreba sklamala

Zdroj: Citroën