Poviete si, že ťažko odo mňa môžete čakať objektívne hodnotenie, keď si ma X3 omotalo okolo prsta. Ja to však cítim opačne. Moje očakávania zoči-voči BMW X3 30d xDrive pripravenému na test sú neskromné.

Zóna vodiča za jedna

Mrknem do interiéru a vidím neskutočne fotogenické sedadlá zaodeté v jemnej béžovej koži. Taká ešte žiaden interiér nepokazila. Vidím však aj to, že za volant neusadám ako prvý – podľa belasých šmúh po džínsoch mojich predchodcov. Nechcem si ani predstaviť, že by sa mi na sedadlo vylialo moje obľúbené „presíčko“.

BMW X3 30d xDrive: Pozoruhodné SUV s nešťastnou lavicou

BMW X3 30d xDrive Zdroj: BMW

Ale k veci. V interiéri na rozdiel od exteriéru nečakám erupciu nápadov, skôr evolučne dotvorené osvedčené riešenia, aby nič nerozptyľovalo zážitok z jazdy. No predovšetkým sa chcem v aute cítiť ako pilot, a nie ako šofér. Napriek prívlastku SUV sa v X3 cítim ako pilot. Sedím síce vyššie, ale s nohami hlboko zasunutými pod palubnou doskou.

Skvelé kreslo s nastaviteľným sklonom sedáka mi podopiera stehná, bočnice ma objímajú. Páči sa mi štíhla palubná doska. Nenamietam voči elektronickému prístrojovému štítu, lebo si zachoval dizajn klasiky a jeho vzhľad sa prispôsobuje zvolenému jazdnému módu. Ale napríklad mapu navigácie si naň „rozprestrieť“ nemôžem. Nechýba head-up displej a v ponuke jeho možností objavujem tiež meranie vzdialenosti za predchádzajúcim autom.

BMW X3 30d xDrive: Pozoruhodné SUV s nešťastnou lavicou

BMW X3 30d xDrive Zdroj: BMW

Centrálnu obrazovku nechválim za to, že už nie je zabudovaná v palubnej doske, ale že ju osadili vyššie – presne v zornom poli – tam, kde ju chcem mať. V menu iDrive sa môžem pohybovať už aj dotykom, ale to si môžem odpustiť, lebo k dispozícii mám aj pre mňa nenahraditeľnú otočnú a výkyvnú ružicu. Panel klimatizácie je oddelený, netreba sa k nastavovaniu teploty preklikávať.

Skúšam reguláciu hlasitosti fajnového audiosystému Harman/Kardon gestom, väčšinou to funguje, občas hapruje. Mal by som si to lepšie nacvičiť. Na poličke pri radiacej páke si dobijem nielen múdry telefón, ale aj inteligentný kľúč od auta (dá sa aj cez USB), ktorým si môžem aj doma skontrolovať, či „môj“ bavorák stojaci vonku je riadne zabezpečený, viem ním naštartovať alebo vypnúť nezávislé kúrenie alebo skontrolovať trebárs náplne...

BMW X3 30d xDrive: Pozoruhodné SUV s nešťastnou lavicou

BMW X3 30d xDrive Zdroj: BMW

Nešťastná lavica

Lustrujem praktickosť a pritom oceňujem množstvo úložných priečinkov. To nebývala výsada áut BMW. Tie dverové by však mohli byť prístupnejšie a uzatvárací box pred spolujazdcom zas objemnejší. Keď som požiadal spolujazdkyňu, aby sa doň pozrela, či tam nie je návod na obsluhu, všimol som si, že si musí odsunúť sedadlo dozadu, aby sa jej to podarilo. Takže podnet na zamyslenie.

Usadám dozadu, nech zistím, čo s priestorovými pomermi urobil o päť centimetrov predĺžený rázvor. So svojimi 180 centimetrami výšky mám predné operadlo vzdialené osem centimetrov od kolien a nad hlavou rovnakú rezervu – teda spokojnosť. Aj nastaviteľný sklon delených zadných operadiel poteší. No že by som mal zo sedenia prémiový pocit, tak to teda nie. Sedák je plochý ako v X3 vždy aj bol. Výraz lavica sa mi pre zadné sedadlo občas prieči použiť, no v tomto prípade sedí.

BMW X3 30d xDrive: Pozoruhodné SUV s nešťastnou lavicou

BMW X3 30d xDrive Zdroj: BMW

O batožinovom priestore len toľko, že keď cez stredový tunel prestrčím lyže, umiestnim štyri páry lyžiarok a rozmýšľam, kam s kuframi, hovorím si, že by mohol byť aj objemnejší. Na druhej strane, v danej triede je plne konkurencieschopný. Akoby 550 litrov a nie viac – bolo súčasťou džentlmenskej dohody prémiových značiek.