Sport Plus ma skoro dostal
Pred ďalším kolom nastavujem všetko, čo sa len dá, do módu Sport Plus. Osemvalec až teraz dáva zo seba naozaj všetko. Na štarte gumuje v sinusoidách, nakoniec sa chytá. Podraďovanie sprevádza pritlmená streľba do výfuku, pri preraďovaní mám zas pocit, že už ani tá spojka nefunguje, len ozubenia sa stretajú – kov na kov. Zákruty beriem s pokorou, hľadám čistú stopu, vychutnávam si, ako sa vonkajšie zadné koleso zarezáva do vozovky. Na drift ani nepomýšľam, chýbajú mi únikové zóny.
Zdroj: BMW
Mám pocit, že sme sa s bavorákom v rámci mojich možností celkom zohrali, ale 200 km/h je na túto zvlnenú okresku, takto nastavený podvozok a na mňa predsa len priveľa. Zadné kolesá sa od vozovky neustále odliepajú a pri dopade sa do podkladu zakaždým zahryznú, akoby chceli z neho vyrvať kusisko asfaltu. Cítim v chrbte úder za úderom, smerová stabilita sa stráca, pokúšam sa udržať nepokojného bavoráka na stredovej čiare. Zdá sa mi to? Cez burácanie ku mne akoby doliehal šepot: „Nechcem ťa zabiť, vážne chceš pokračovať?“
Spomaľujem. Sport Plus na tejto ceste mi prerastá cez hlavu. Môže byť fajn na pretekárskom okruhu.
Záver
Nemusíte byť pretekárom. Stačí autám trochu rozumieť, mať ich veľmi rád a mať príslušné konto, aby vás toto nehorázne výkonné štvordverové kupé urobilo šťastným.
Ono je skvelé už len pre svoj vzhľad a obrovský výkonový potenciál. Čo nevidieť bude z neho vyhľadávaný zberateľský exemplár – špeciálne verzia Competition. Dá sa s ním jazdiť aj celkom krotko, len mu treba tolerovať občas unáhlenú športovú prevodovku, ktorá má iné prednosti ako plynulý prechod z voľnobehu do záberu.
Podvozok v komfortnom móde zas s malými občasnými problémami konzumuje aj bratislavské cesty. Konečne všade tam, kam s týmto búrlivákom zavítate, zožnete potlesk za dobrý vkus a finančné zázemie.
Ak vo vás drieme pretekárske srdce, trojnásobne si prídete na svoje. Je to síce iné, ako preháňať po chotári Seat Cupra, ktorý sa zákrutami preťahuje s ľahkosťou lasičky. Toto auto má náturu prepadovej stíhačky, samo sa pýta na bezlimitné nemecké diaľnice. Na technickej trati uznáva len pevnú ruku a vážnu dávku pokory. Odmení sa vám satisfakciou v podobe skvelého zážitku, aj keď ani zďaleka nenačriete do celej hĺbky jeho možností.
BMW M6 Gran Coupé Competition
Veľké štvordverové luxusné kupé v superšportovom balení. Pod jeho prednou kapotou pracuje vidlicový zážihový osemvalec BMW M TwinPower Turbo (412 kW/560 k, 680 Nm). Balík Competition v cene 8 786 eur zvyšuje jeho maximálny výkon na 441 kW (600 k) a hladinu krútiaceho momentu posúva na úroveň 700 Nm. Prenos sily výhradne na zadné kolesá sprostredkuje M dvojspojková prevodovka s funkciou Launch Control. BMW M6 Gran Coupé Competition akceleruje z 0 na 100 km/h za 4,0 s a elektronický obmedzovač limituje jeho maximálnu rýchlosť na 306 km/h. BMW M6 v štandardnom vyhotovení sa podľa platného cenníka dá získať za 138 200 eur, s balíkom Competition sa jeho cena zvyšuje na 144 686 eur.
PLUS
• výnimočný zjav
• brutálny charakter
• luxusná výbava
• objemný batožinový priestor
• dramaticky naladený výfukový systém
MÍNUS
• jemný záber prevodovke občas nevyjde
• cena
Najvýznamnejšie prvky štandardnej výbavy
ABS, DSC, M dynamic mode, 6 airbagov, aktívne hlavové opierky, karbónová strecha, dvojzónová klimatizácia, Head-up displej, navigácia Peofessional, hi-fi reproduktory, interiér v koži Merino, športové predné sedadlá, M kožený volant, metalíza, adaptívne riadenia M Servotronic, voľba jazdných režimov M drive, M dvojspojková prevodovka so systémom Drivelogic, aktívny M diferenciál, brzdové kotúče compound vpredu a vzadu chladené a odvrtávané, športový výfukový systém, adaptívne LED svetlomety, asistencia diaľkových svetiel, 20" disky kolies z ľahkých zliatin…
Najvýznamnejšie prvky doplnkovej výbavy
Balík Competition – zvýšenie výkonu na hodnotu 441 kW, 700 Nm, športové nastavenie podvozku, športovo ladené ovládanie vozidla, 20-palcové M disky z ľahkej zliatiny Double-spoke…