Bez dozoru dopravných hliadok a radarov. Bez nekonečných kolón a konečných zápch. Bez „chaosenia“ chodcov a naivnej bezstarostnosti divej či domácej zveriny. Potrebujem asfaltku – rovnú ako doska, popretkávanú rovinkami a zákrutami možných aj nemožných polomerov.
Asi vám je jasné, že tentoraz nemienim písať o praktickom MPV ani odolnom SUV. Ja sa chcem do sýtosti vyblázniť s najdrsnejším produktom, aký kedy divízia M GmbH v gescii bavorskej automobilky ľahkomyseľne vypustila do bežnej premávky. Vyblázniť sa s BMW M6 Gran Coupé Competition!
Nie je to elektromobil
Spoznáte ho už z diaľky. Také verne kopírované posolstvo mačkovitej šelmy sa len tak nevidí.
Môžem začať od svietiacich obrúčok pod privretými viečkami a končiť napnutým svalstvom zadnej partie, keď príprava na útok vrcholí. K tomu nízka silueta s ťažiskom posunutým dozadu, rebrá diskov kolies, cez ktoré presvitajú zlatisté strmene gigantických karbónovo-keramických bŕzd.
Zdroj: BMW
„Valce“ s typovým označením Michelin Pilot Sport vpredu 265/35ZR 20 a 295/30 ZR20 vzadu nasadzujú dojmom korunu. Záver inventúry sa odohráva v réžii dvoch párov výfukových hlavní. Svojský identifikačný znak pre tých, ktorí ešte stále neuverili, že to, čo práve predstavujem, fakt nie je elektromobil – ani len náhodou.
Hlboko ako v studni
Podrep a spustím sa do kresla hlboko – ako do studne. Elektrickým spínačom „dofúkam“ zovretie bočníc a zdvihnem čelo sedáka, ako sa len dá. Sedím celkom nízko s nohami natiahnutými dopredu, pritom chvíľu neúspešne hmatám po bezpečnostnom páse ukotvenom priamo v sedadle. Viem, že teraz som imúnny voči odstredivým aj dostredivým silám, a ak raz budem chcieť vystúpiť, potom sa asi bez pomoci heveru nezaobídem.
Opájam sa typickou vôňou kvalitnej kože, ktorá obopína nielen sedadlá a bucľatý emkový volant, ale aj palubnú dosku a výplne dverí. Fazónu kokpitu zvýrazňuje efektné štepovanie. Je mi príjemne tesno, pritom mi nič neprekáža. Hovorím tomu športová intimita – zbožňujem ju.
Zdroj: BMW
Tu ECO neparkuje
Prístrojové vybavenie? Šestkový bavorák plus zopár výnimiek. V stredovom paneli čnie krátka hlavica M-dvojspojkovej prevodovky a okolo nej štyri satelitne rozmiestnené spínače jazdných režimov. Každým osobitne si môžem nastaviť reakciu motora, prevodovky, charakteristiku tlmičov pruženia a riadenia. Žiadne preklikávanie v menu palubného systému – na to v M6 skrátka nie je čas. Pritom každý režim ponúka tri možnosti – komfortný, športový a Sport +. Že som nespomenul ECO? Na tejto adrese mód ECO neparkuje. Zabudnite!