Kam sa podel pocit rýchlosti
Nastal čas povoliť uzdu. Zatiaľ len tak normálne v komfortnom móde. Impozantné, ako zrýchľuje – plynulo takmer ako elektromotor. Ani začínajúci vodič nemusí mať obavu, že nervóznejšia pravačka na akcelerátore ho pošle rovno do pekiel. Pedál má dostatočne dlhý zdvih, žiadny „rýchlopal“.
Loď sa na asfaltke dôstojne nesie, pneumatické pruženie na oboch nápravách dôsledne filtruje nerovnosti, do interiéru preniká len tlmené klopkanie pneumatík pri nárazoch na ne. Už by som pruženiu dal jednotku s hviezdičkou, ale takmer na konci testu som nechtiac chytil ostrejšiu jamu v asfaltovom koberci a runflet sa ozval naliehavo, akoby odišiel disk. Chvalabohu neodišiel, ba aj pneumatika ostala celá.
Radím mód Sport a skúšam akceleráciu s pevným štartom. Bavorák vyráža z miesta a pneumatiky ani nemuknú. Prevodovka so závideniahodnou kadenciou radí prevod za prevodom a telo tlačí do sedadla naliehavá sila. Motor má krásny, no stále pritlmený zvuk, strelka otáčkomeru vystreľuje na 4 500 a vzápätí vždy padá o tisícku nižšie.
A predsa tomu niečo chýba. Už viem. Presadal som z Focusa RS a v tom je ten problém. Chýba mi ten rev motora aj tie kopance do ľadvín pri každom preradení. Tu vládne komorná atmosféra. Opojný pocit z rýchlosti skrátka chýba, hoci v akcelerácii bavorák Focus pobije. Ale tak to má byť. Predsa nepotrebujeme vystresovaných pánov ministrov.
V ostrých zákrutách už cítim, že narábam s viac ako dvoma tonami hmotnosti. Pri nájazde do oblúka to chce precíznejšiu stopu a potom ho 750d xDrive vykrúži ako na položených koľajniciach. Na limite začína zo zákruty odchádzať najprv všetkými štyrmi, s rastúcou forsážou a s pomocou riadenej zadnej nápravy mu vzápätí viac vynáša zadok. No treba sa naozaj snažiť. Vyšívanie vláseniek síce rely nepripomína, ale verte, je to svojská pasia.
BMW 750d xDrive
Poháňa ho radový trojlitrový šesťvalec (294 kW/400 k, 760 Nm) vybavený vstrekovaním common rail s piezoelektrickými vstrekovačmi a prepĺňajú ho štyri turbodúchadlá – dve menšie a dve vysokotlakové. Neustále pracujú dve menšie a jedno vysokotlakové, po prekročení 2 500 otáčok sa pripája aj druhé vysokotlakové turbodúchadlo. V tandeme s motorom pracuje športová osemstupňová automatická prevodovka, ktorá posiela krútiaci moment na všetky štyri kolesá. BMW 750d xDrive akceleruje z 0 na 100 km/h za 4,6 sekundy a jeho maximálnu rýchlosť limituje elektronický obmedzovač na hodnote 250 km/h. Priemerná spotreba 5,7 l/100 km. BMW 750d xDrive v štandardnom vyhotovení má cenovku 111 600 eur, testovaný exemplár vyšperkovaný bohatou doplnkovou výbavou vás vyjde na 150-tis. eur.
Zdroj: BMW
+
• veľký výkonový potenciál
• relatívne nízka spotreba
• nízky aerodynamický šum
• ovládateľnosť
• komfortné pruženie
• vybavenosť najnovšími technológiami
• kvalita a remeselné spracovanie interiéru
Zdroj: BMW
-
• objemný, ale relatívne úzky a dlhý kufor