Práve tento štvorvalcový reprezentant prémiového segmentu vyššej strednej triedy zohráva rolu jednej z výnimiek zo zaužívaného pravidla. Môžete si ho zadovážiť za základných 50 350 eur a jeho ekologickejšia odnož s prívlastkom Efficient Dynamics ho len mierne zhodnocuje na 52 950 eur. Výrobca pravdepodobne verí, že v testoch obstojí a osloví novú klientelu, ktorá sa doposiaľ na päťkového bavoráka necítila.
Príjemná evolúcia
V kokpite som viac náchylný tolerovať osvedčené riešenia a ich nenásilnú evolúciu. V tomto prípade nedám dopustiť na architektúru štíhlej palubnej dosky so stredovou partiou orientovanou na vodiča. Vyhovuje mi, že môžem zaujať nízky posed s nohami natiahnutými dopredu. Pritom si uvedomujem, že v tomto BMW výnimočne nemám k dispozícii komfortné sedadlo, na ktorom si môžem doladiť aj zovretie bočníc. Dojem (nie pocit) zlepšuje príplatková béžová koža.
BMW 520d Efficient Dynamics Edition Zdroj: BMW
Trochu menej mi chýba Head-up displej. Pamätám si, ako mi bolo proti srsti, keď Mercedes vyrukoval s „plávajúcim“ tabletom. Dnes beriem ako samozrejmosť, že ani v tomto bavoráku nie je centrálna obrazovka zapustená v palubnej doske. Že je už aj dotyková, prečo nie. V modernizovanom menu však naďalej radšej napredujem prostredníctvom spoľahlivejšieho joysticku, ktorý má podobu osvedčenej otočnej a výkyvnej ružice.
To aj napriek tomu, že odozvu dotykovej technológie považujem v tomto prípade za bezchybnú. Páči sa mi, že multifunkčný prístrojový štít s technológiou Black Panel si zachoval vzhľad podľa vzoru BMW, nech si už zvolím ktorýkoľvek z jazdných režimov, vždy so špecifickým dizajnom. Pochvalu si zaslúžia veľké dverové priečinky – také nebývali. Na druhej strane sa stáva pravidlom, že keď si v BMW chce spolujazdec otvoriť schránku pred sebou dokorán, musí si odsunúť sedadlo dozadu.
BMW 520d Efficient Dynamics Edition Zdroj: BMW
Vzadu do mínusu
Presadnem si za seba – na zadnú lavicu a registrujem tuhšie čalúnenie – menej poddajné ako vpredu a na plochom sedáku sa necítim stabilne. Elektrické nastavenie sklonu operadla považujem za pridanú hodnotu, tá však len čiastočne kompenzuje pocit istého nepohodlia.
Dlhé nohy v tomto BMW nie sú na prekážku. To si dovolím prorokovať, lebo pri svojej výške 180 centimetrov mám kolená desať centimetrov od operadla. Horšie to môže byť nad hlavou, kde sa už strecha zvažuje, a tak mám k dispozícii len päťcentimetrovú rezervu. Kufor so svojou 530-litrovou kapacitou neurazí, aj keď sa mi zdá na pohľad neproporcionálne úzky.
BMW 520d Efficient Dynamics Edition Zdroj: BMW