Na Slovensku bol o nuansách tohto odvetvia prednášať jeho guru, Austrálčan Brett Minchington.

Na váš workshop prišli najmä zástupcovia veľkých firiem. Čo ich najviac zaujímalo?

Budúci rozvoj firmy. Vedia, že budovanie značky zamestnávateľa je aktuálny trend, a snažia sa udržať krok s vývojom. Ak ide o pobočky nadnárodných korporácií, ich materské firmy už pracujú na spoločnej stratégii a výstupy budú chcieť lokalizovať. Domáci zasa chcú byť pripravení, chcú vedieť, o čo ide, ako to funguje. Ukazujem im, ako postupujú veľké firmy vo svete. Ale konkrétne postupy sa budú musieť naučiť sami, vyskúšať si ich na vlastnej koži.

Ktoré firmy potrebujú najviac budovať značku zamestnávateľa?

Potrebuje to každá firma, ktorá má zamestnancov. Hovoríme o systematickom prístupe k získavaniu nových, perspektívnych zamestnancov. Firmy na celom svete hovoria o nedostatku talentov a na rýchlo sa rozvíjajúcich trhoch je to vzhľadom na odlev mozgov ešte výraznejší problém.

Talentov bude čoraz menej a rozsah schopností a zručností, ktoré firmy požadujú od zamestnancov, rastie. Spoločnosti, ktoré chcú ostať konkurencieschopné, budú nútené inovovať aj v oblasti lákania nových talentov. Dobrá značka firmám pomáha znížiť cenu za získavanie kvalitnejších ľudí.

Existuje vzťah medzi odvetvím, prípadne výškou mzdy v brandži a potrebou firmy investovať do budovania employer brandu?

Úroveň platu na danej pozícii býva v rámci odvetvia v zásade rovnaká. Firmy so silnou employer brand stratégiou však pri najímaní nových zamestnancov nemusia argumentovať vyšším platom a ponuku môžu postaviť na značke firmy. Niektoré odvetvia zase potrebujú nové talenty, ale nedokážu ponúknuť trhovú mzdu.

Napríklad Nadácia World Vision Australia, ktorá sa snaží bojovať s chudobou, zamestnáva manažérov, ktorí pochádzajú zo špičkových konzultantských a účtovníckych firiem. Ako je to možné? Ide o ľudí, ktorí si vybudovali kariéru a chceli trochu spomaliť, prípadne byť inak užitoční pre spoločnosť. Stratégia nadácie vychádzala z tejto potreby a vďaka tomu sa jej darí najímať špičkových manažérov.

Na Slovensku však stále existuje veľa slabo platených pozícií, na ktorých sú ľudia „šťastní“ len preto, že majú prácu a na účet im každý mesiac príde výplata. Potrebujú takéto spoločnosti rozvíjať značku zamestnávateľa?

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa