Nielen preto, že len nedávno ho uviedli na trh a zatiaľ sa len sporadicky vyskytuje na slovenských cestách, ale aj preto, že test takéhoto a podobného auta nebýva pre novinára každodennou záležitosťou. Auto za 60-tisíc eur a s doplnkovou výbavou za 100- má totiž adekvátne vyjadrenie nielen vo svojom výkone, ale aj výbave, použitých materiáloch a… imidži.

Pritom jeho dvojdverová štvormiestna karoséria nemôže v disciplíne praktickosť súťažiť s cenovo príbuznými limuzínami či SUV. Sú to autá pre dobre situovaných fajnšmekrov. Ani sa nedivím niektorým importérom, že modely tejto klasy neradi ponúkajú na test, lebo veď každý o nich vie, že sú atraktívne a kvalitné, a čo ak ho nejaký „pisálek“ pochová…


Úzkoprofilová konkurencia


Mercedes nečelí plejáde súperov. Napriek tomu, že všeobecne medzi automobilkami prebieha nevypísaná súťaž o čo najrýchlejšie zaplnenie bielych miest vo vlastných portfóliách, porovnateľné luxusné dvojdverové štvormiestne kupé vyššej strednej triedy s osemvalcom pod kapotou za ako-tak príbuznú cenu je doslova nedostatkový tovar.

Do úvahy vlastne prichádzajú len dvaja súperi, aj tí sú polemickí. Najprv zvažujem Audi A5 Coupé. Prehltol by som fakt, že patrí do strednej triedy. Horšie je, že medzi jeho pohonnými jednotkami benzínový šesťvalec chýba. Tak siaham po športovejšej verzii Audi S5 Coupé 3,0 TFSI Quattro, ktorá ho má. Podobná, a predsa iná situácia nastáva, keď hľadám súpera v modelovej palete BMW.

Cenou sa mercedesu najviac blíži BMW 430i xDrive. Opäť je to len stredná trieda a opäť bez šesťvalca. Šesťvalcom, naopak, disponuje väčšie BMW 640i xDrive. Dĺžkou karosérie, výbavou aj cenou sa tlačí do luxusnej triedy (tam mu konkuruje eskové kupé od Mercedesa), ale veľkosťou rázvoru korešponduje s éčkom.

Pred rokom som napísal, že tento bavorák môže na automobilovej scéne v nezmenenom stave pózovať ďalších päť rokov a nezunuje sa. Nasleduje zlá správa – už sa nevyrábať. Dobrá správa však hovorí, že v ponuke zastúpenia značky na Slovensku ešte stále figuruje, a tak ho tiež beriem.


2 proti Mercedes-Benz E 400 Kupé 4Matic

BMW M6 Coupe Zdroj: BMW

V zornom poli vodiča


Vzájomne posudzovať vonkajší vzhľad nemienim. Nech si každý vyberie podľa svojho gusta. Spoza volantu aspoň zopár poznámok. Na prístrojovom štíte BMW už vidno služobný vek. Skrátka klasika. Zato audi a mercedes využívajú elektronické (virtuálne) ukazovatele, ktoré umožňujú voľbu viacerých módov zobrazenia. Ak dvaja robia to isté, výsledok môže byť rozdielny, čo platí tiež v tomto prípade.

Kým elektronické displeje vrátane infotainmentu vyznievajú v audi dosť nenápadne, súvislá plocha monitorov v mercedese je svojím spôsobom prevratná a zanecháva aj dojem vyššej hodnoty. Ak však porovnávam napríklad intuitívnosť menu infotainmentov, na prvé miesto posúvam audi pred BMW a mercedes. Pritom rozdiely sú len minimálne, a ak moje hodnotenie niekto posúdi ako subjektívne, ťažko budem môcť oponovať. Skrátka takto to vidím.