Milióny ľudí po celom svete si mohli počas pandémie koronavírusu vyskúšať jeden z firemných benefitov, ktorý sa často objavuje v pracovných inzerátoch firiem – prácu z domu.
Zamestnancov rozdeľuje na dva tábory. Zatiaľ čo pre niektorých je to peklo, pre druhých – užívanie si väčšej voľnosti a flexibility. Zatúlaný pes či náhly príchod dieťaťa počas dôležitých pracovných konferenčných hovorov sa však stal za posledné týždne každodennou realitou.
Klasické predajne nahradia výdajné miesta, tvrdí Matejov z firmy MALL
Vo svete ovládnutom sociálnym dištancovaním nevidelo mnoho administratívnych pracovníkov svoj pracovný stôl v kancelárii celé týždne. Ich práca sa presunula z kancelárskych budov do kuchýň či obývačiek. Keď sa však potupne zmiernia opatrenia a ľudia sa začnú vracať späť do bežného života, môže sa stať, že v administratívnych budovách bude jednoducho menej pracovníkov.
Právo na home office a úspory firiem
Prieskum audítorskej spoločnosti PwC zo začiatku mesiaca zistil, že štvrtina finančných riaditeľov uvažuje o obmedzení potrieb kancelárskych priestorov. Združenie Site Selectors Guild, ktorého členovia pomáhajú spoločnostiam vyhľadávať nové administratívne priestory, uviedlo, že polovica ich prehliadok v USA bola v dôsledku koronakrízy zrušená.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?