Spoločnosť Konica Minolta si mnohí spájajú najmä s tlačiarňami. Japonský gigant si za posledné desaťročia v tomto segmente vybudoval veľmi silnú pozíciu. Časy sa však kvôli rýchlemu pokroku v oblasti technológií menia a spolu s nimi aj potreby firiem. V ére digitalizácie a inteligentných riešení je Konica Minolta nielen výrobcom tlačiarní, ale aj partnerom pre komplexné digitálne služby – od správy dokumentov, IT infraštruktúry, až po inteligentné kancelárie.
Schopnosť prispôsobiť sa
To, že sa spoločnosť etablovala ako líder v oblasti inteligentných riešení pre firmy značka potvrdila aj odborným obsahom na nedávnej konferencii v spolupráci s jej globálnym partnerom Microsoft. Konferencia bola zameraná na najnovšie trendy v digitálnej transformácii a optimalizácii firemných procesov. Venovala sa tiež téma, ktoré aktuálne formujú svet podnikania a technológií.
„Zameranie našej konferencie na digitálnu transformáciu je prirodzeným vyústením dlhodobej stratégie spoločnosti Konica Minolta. Vnímame, že digitálna transformácia nie je len módny trend, ale nevyhnutnosť pre udržanie konkurencieschopnosti v dnešnom rýchlo sa meniacom podnikateľskom prostredí,“ hovorí obchodný riaditeľ spoločnosti Pavel Štěpán.
Prostredníctvom špičkových rečníkov sa konferencia snažila poskytnúť účastníkom praktické poznatky a ukázať im, ako môžu využiť najnovšie technológie Microsoft a M-Files a dosiahnuť vyššiu efektivitu vo svojich firmách.
„Kľúčovým odkazom, ktorý sme chceli odovzdať je, že digitálna transformácia nie je len o technológiách, ale najmä o zmene myslenia a kultúry v organizácii. Je to proces, ktorý sa týka všetkých úrovní firmy, od top manažmentu až po samotných zamestnancov,“ vysvetľuje P. Štěpán.
Schopnosť prispôsobiť sa je pre firmy kľúčová a je možné ju cielene rozvíjať. Podľa hlavného spíkra konferencie a biznisového trénera Petra Strculu sa trh a nákupné správanie zákazníkov mení čoraz rýchlejšie a zmeny sa budú zrýchľovať s pokrokom umelej inteligencie (AI) a digitálnej transformácie.
„Preto trhu nebudú dominovať firmy s najlepším produktom, ale firmy, ktoré sa vedia najrýchlejšie prispôsobiť a ktoré budú najrýchlejšie inovovať spôsob predaja. Schopnosť prijímať zmeny, rýchlo sa im prispôsobiť a dokonca sa na nich podieľať bude obrovskou konkurenčnou výhodou,“ tvrdí P. Strcula.
Technológie a nové možnosti
Na trhu sa dnes nachádza množstvo jazykových modelov, ktoré výrazne formujú pracovné prostredie a kultúru. Jedným z nich je aj Microsoft Copilot. Zavedenie prináša výrazné zlepšenie produktivity a pracovnej kultúry. Tým, že eliminuje monotónne a časovo náročné úlohy, umožňuje zamestnancom venovať svoj čas a energiu kreatívnejším úlohám a rozvoju inovatívnych riešení.
„Odlišnosť Microsoftu Copilot oproti iným rozšíreným AI modelom spočíva najmä v integrácii s existujúcim Microsoft 365 ekosystémom. Copilot využíva kontextuálne informácie z nástrojov ako Outlook, Teams či SharePoint, čo umožňuje efektívnejšiu prácu a personalizované odpovede,“ vysvetľuje Jaromír Šponar, ktorý sa v spoločnosti Konica Minolta venuje stratégiám partnerstva so spoločnosťou Microsoft.
Na rozdiel od všeobecných veľkých jazykových modelov, ktoré sa primárne zameriavajú na generovanie odpovedí z otvorených zdrojov, Copilot operuje na základe podnikového kontextu, a tým podľa J. Šponara poskytuje oveľa cielenejšie a bezpečnejšie riešenia.
Z úst J. Šponara na konferencii odznelo: „AI nenahradí ľudí, ale ľudia, ktorí používajú AI nahradia tých, ktorí AI nepoužívajú.“ Tento výrok podčiarkuje, aké dôležité je začať s implementáciou AI čo najskôr. Firmy by mali podniknúť niekoľko kľúčových krokov pre efektívnu integráciu.
Podľa odborníka ide najmä o vzdelávanie a školenie zamestnancov, zmapovanie procesov, podporu otvorenej kultúry či pilotné projekty a postupné zavádzanie. Odporúča sa totiž začať s menšími pilotnými projektami, kde sa AI nástroje integrujú do vybraných procesov a následne vyhodnocovať ich úspešnosť pred širším nasadením.
Technologické inovácie, ako sú automatizácia, AI a digitalizácia, otvárajú nové možnosti, ktoré doteraz neboli dostupné. Na konferencii boli tiež ukážky, ako zefektívniť kancelárske procesy, a prečo tisíce firiem úspešne využívajú Microsoft 365 a ďalšie technologické nástroje.
Konica Minolta Slovakia je súčasťou celosvetovej skupiny Konica Minolta, ktorej bol udelený štatút Microsoft Managed Partner. Toto partnerstvo s Microsoftom je pre spoločnosť mimoriadne cenné, nakoľko tento status pozitívne ovplyvňuje aj ponuku služieb Konica Minolta na slovenskom trhu.
„Zákazníci môžu vďaka tomu využiť globálne portfólio skupiny, ktorá celkovo zahŕňa cez 1 600 IT špecialistov a zaručuje vysoko špecializované riešenia, ktoré sú postavené aj na najmodernejších technológiách od spoločnosti Microsoft,“ dodáva P. Štěpán. So svojimi pokročilými IT službami, inteligentnými kancelárskymi riešeniami a silným zázemím v oblasti správy dokumentov a digitalizácie sa Konica Minolta stáva kľúčovým partnerom pre firmy, ktoré chcú napredovať v digitálnej ére.
Viac o produktoch spoločnosti sa dozviete tu.