V rámci priateľských či rodinných vzťahov sa vernosť vyvažuje zlatom. Lojálnosť na pracovisku je komplikovanejšia. Priatelia sa totiž na konci roka nemusia báť nepriaznivého hodnotenia či výpovede.
Vo všeobecnosti býva vernosť na pracovisku menej recipročná. Zamestnanec môže voči firme cítiť zodpovednosť, zatiaľ čo zamestnávateľovi môže byť jeho dobro úplne „ukradnuté“. Pracovníci často pociťujú vernosť skôr k členom tímu a nadriadeným než voči zamestnávateľovi ako takému. Prílišná lojálnosť ich ale môže z pohľadu portálu Economist vyjsť celkom draho.
Podľa Federálnej rezervnej banky v Atlante, ktorá sleduje rast miezd v Spojených štátoch, mali v apríli zamestnanci meniaci zamestnávateľa o 7,6 percenta vyššie platy oproti roku 2023. Lojálni pracovníci, ktorí ostali v tej istej firme, mali platy vyššie iba o 5,6 percenta.
Prílišná vernosť môže navyše znamenať aj viac pracovných povinností. Štúdia Matthewa Stanleyho z Dukeovej univerzity testovala, ako šéfovia vnímajú verných zamestnancov. Z výsledkov vyplynulo, že nadriadení majú tendenciu zadávať neplatenú prácu navyše tým pracovníkom, ktorých považujú za lojálnych. Platilo to aj opačne. Čím ochotnejšie sa zamestnanci na tieto úlohy podujali, tým vernejšie v očiach nadriadených pôsobili.
Lojalita na pracovisku by mala byť založená na egoizme zamestnanca, nie na morálnych hodnotách. Vo firme by mal chcieť ostať, pretože sa v nej cíti dobre. Nemal by to robiť zo zvyku či pre pocit viny. Pokiaľ pracovník nie je členom mafie či kňazom, odchod ku konkurencii nie je zradou ani hriechom, uzatvára Economist.