Podľa nového prieskumu spoločnosti Monster nemá takmer 31 percent zamestnancov pocit, že pracujú vo firme, ktorá si zakladá na rešpekte a slušnom správaní. Až sedem z desiatich respondentov pritom nevylúčilo odchod zo zamestnania, ak by ich zamestnávateľ zanedbával dodržiavanie niektorých zásad pracovnej etiky vrátane dochvíľnosti a slušnej komunikácie.

Monster v prieskume odhalil, že ľudia považujú za vrcholne drzé, ak si ich kolegovia po sebe neupratujú, klebetia, nevhodne sa vyjadrujú, neodpovedajú na správy a opakovane meškajú na stretnutia.

Niektoré z týchto typov správania nemožno posúdiť objektívne. Do tejto kategórie patrí napríklad nevhodné vyjadrovanie sa. Čo jeden kolega považuje za neprijateľné, môže inému pripadať v pohode. Terapeut a kariérny kouč Brandon Smith odporúča vyhnúť sa pre istotu generačnému slangu, športovým analógiám a citátom z filmov, ak nie sú súčasťou bežnej tímovej komunikácie.

Ďalšou častou chybou je nereagovanie na e-maily a telefonáty. „Jedným z najrýchlejších spôsobov, ako si na pracovisku získať dôveru, je neignorovať kolegov. Odpovedajte na správy do 24 hodín,“ radí Smith.

Zlatým pravidlom pracovnej etiky je byť ohľaduplný k pocitom ostatných, snažiť sa im pomôcť a nezabúdať na spoluprácu. „Takýto prístup vás v kariére posunie oveľa ďalej,“ uzatvára kouč.

Ďalšie dôležité správy

Ilustračná fotka
Neprehliadnite

Moderná pracovná etiketa káže brať väčší ohľad na kolegov. Ére zbytočných porád odzvonilo