William Vanderbloemen je zakladateľom a riaditeľom firmy, ktorá sa zaoberá hľadaním ľudí na výkonné pozície. Ako sám hovorí, hľadá najlepších z najlepších. A najlepší sa podľa neho vyznačujú jedinečnými vlastnosťami.
Za posledných pätnásť rokov viedol Vanderbloemen pohovory s vyše 30-tisíc ľuďmi. Ľudí na bežné pozície však nehľadá. Zameriava sa na talentované a pre špičkové firmy príťažlivé, vodcovské typy, ktoré označuje ako jednorožcov. A to preto, lebo týchto ľudí považuje za najvzácnejších, uvádza CNBC.
1. Rýchly jednorožec
Byť rýchly neznamená povedať „áno“ na všetko. Znamená to disponovať schopnosťou rozlišovať, čo je potrebné urobiť hneď a čo nie.
Na váhanie neexistuje priestor. Rýchli ľudia sú rozhodní, tvrdo a vytrvalo bojujú, a svoju prácu dokončujú včas.
2. Autentický jednorožec
Nikto od vás neočakáva, že budete vo svojej práci perfektný, obzvlášť nie na začiatku. Ale to najhoršie, čo môžete urobiť, je, že nebudete sami sebou.
Ak aj niečo pokazíte, priznajte to. Autentickí ľudia sa vedia podeliť o svoje chyby s pokorou, čo ich dokáže s ostatnými spojiť.
Ak sa s niečím trápite, buďte úprimní a nebojte sa požiadať o pomoc.
3. Jednorožec – riešiteľ
Ak sa vyskytne nejaký problém, ľudia sa zväčša rozhodujú, či budú na strane problému alebo riešenia.
Tí, ktorí odmietajú byť obeťou a svoju energiu vkladajú do riešenia daného problému, sú nenahraditeľní.
Nesťažujte sa, hľadajte vhodné spôsoby, ako problémy prekonať. Dávajte si však pozor, kam svoju energiu a zručnosti smerujete. Nie každý hľadá riešenia, niekto môže hľadať iba niekoho, kto by ho vypočul.
4. Uvedomelý jednorožec
Poznať svoje silné aj slabé stránky a vedieť s nimi pracovať, je dnes veľkou vzácnosťou.
Uvedomelí ľudia zbytočne neokrádajú ostatných o ich čas a neznepríjemňujú im deň. Konštruktívnu kritiku alebo odozvu neberú osobne, ale dokážu si ich vziať k srdcu a stať sa ešte lepšími vo svojej práci.
5. Zvedavý jednorožec
Na zvedavosť ako kľúčový faktor úspechu poukazuje množstvo veľkých mien naprieč dejinami.
Byť zvedavý však nie je také jednoduché. To, čo nás každý deň obklopuje, je často fádne a nudné.
Ak je napríklad kandidát na pohovore zvedavý, značí to, že sa prirodzene zaujíma aj o niečo viac než len o výšku ponúkaného platu.
Aby človek zostal zvedavý, musí byť činný. Je preto dobré čítať knihy, rôznymi spôsobmi sa vzdelávať, ale takisto sledovať správy.
6. Príjemný jednorožec
Byť príjemný a v kolektíve obľúbený môže v zamestnaní znamenať veľmi veľa. A niekedy sú to práve obyčajné maličkosti, z ktorých môže človek profitovať.
Hoci sa to nezdá, aj taká drobnosť, ako zapamätanie si niekoho mena, môže značiť, že sa o neho bližšie zaujímate.
William Vanderbloemen tvrdí, že práve z dobrých medziľudských vzťahov môže u niektorých časom vzniknúť až povýšenie na lepšie miesto.
7. Produktívny jednorožec
Univerzálny recept na produktivitu neexistuje.
Dôležité však je pamätať si tri základné faktory, ktoré sa s ňou spájajú: 1) vedieť, ako pracovať čo najlepšie, 2) zostať organizovaný a 3) byť schopný oceniť výsledky.
Pomôcť zlepšiť produktivitu môže aj to, ak si človek každý deň napíše tri úlohy, ktoré chce splniť, prípadne ak bude postupný rast vlastnej produktivity sledovať.