Ďalšou nedostatkovou profesiou je návestný majster (45 neobsadených miest) či traťový robotník (41 chýbajúcich zamestnancov). „Na trhu práce tiež hľadáme takmer 40 elektromontérov či 30 výhybkárov,“ doplnil hovorca železníc Michal Lukáč.

Podobne ako komerčné firmy, aj štátny manažér infraštruktúry najviac potrebuje doplniť stavy na západe Slovenska. Najvyšší počet neobsadených miest eviduje najmä v bratislavskom, trnavskom, nitrianskom a trenčianskom regióne.

Podľa riaditeľky Odboru riadenia ľudských zdrojov ŽSR Gabriely Gajdošovej firma vyvíja veľkú iniciatívu v nábore nových zamestnancov, aj v duálnom vzdelávaní a štipendijnom programe ŽSR.

„Náborové aktivity sú zamerané najmä na cielené získavanie zamestnancov do prevádzkových pozícií, s čím úzko súvisí inzerovanie voľných pracovných pozícií na webových portáloch, účasť na pracovných veľtrhoch a kariérnych podujatiach,“ konkretizovala G. Gajdošová.

Železnice aktívne oslovujú uchádzačov o zamestnanie na náborových dňoch v areáloch staníc, aj študentov končiacich štúdium na stredných odborných školách s možnosťou získať zamestnanie v stabilnej firme. Priemerná mzda v ŽSR aktuálne dosahuje úroveň 1 049 eur.