Jedna z najčastejších chýb, ktoré lídri počas porád robia, spočíva v tom, že zanedbávajú ich správne ukončenie. Pre agentúru Bloomberg to uviedol Steven Rogelberg, profesor organizačnej vedy, psychológie a manažmentu na Univerzite Severnej Karolíny v meste Charlotte. „Ak schôdzu neukončíte správne, ľudia si nebudú istí, na čom sa vlastne dohodlo a môžu z toho byť veľmi frustrovaní,“ vysvetlil. Následne dochádza nielen k poklesu produktivity, ale aj zhoršeniu duševného zdravia zamestnancov.
Väčšina ľudí počas porád rozpráva dovtedy, kým ich nasledujúca skupina nevyhodí zo zasadacej miestnosti. Namiesto toho by ale mali začať so sumarizáciou prediskutovaných bodov tri až päť minút pred stanoveným koncom mítingu.
Vedúci stretnutia by mal počas nich stručne zhrnúť, čo bolo povedané, aké sú nasledujúce kroky a kto ich má na starosti. Okrem toho by mal stanoviť konkrétne termíny a vysvetliť, aký výsledok očakáva. Ak sa zúčastneným nepodarí vyriešiť všetky body programu, treba zdôrazniť, o ktoré ide a kedy sa o nich bude diskutovať znova.
Rogelberg dodal, že lídri by sa najviac zo všetkého mali naučiť končiť mítingy načas. Ak sa natiahnu, v zamestnancoch, ktorí sa často ponáhľajú na ďalšie stretnutie, to môže vyvolať pocit znechutenia. Ten ich potom sprevádza celým dňom a negatívne ovplyvňuje produktivitu.