Nemusíte byť riaditeľ ani manažér, aby ste sa na pracovisku stali vplyvnou osobou. Stačí poznať tri techniky emocionálnej inteligencie a kolegovia vás budú sami počúvať a podporovať vaše nápady, prezradil portálu CNBC Matt Abrahams, lektor na Stanfordovej univerzite a expert na komunikáciu.

Ich zvládnutie vám pomôže ukázať kolegom i nadriadeným, že máte silné nápady, ako aj vytvoriť zmysluplné vzťahy, zlepšiť s prácou súvisiace zručnosti a dokonca získať vytúžené povýšenie. Abrahamsove tri odporúčania sú jednoduché a môžu sa aplikovať na úlohy vykonávané v kancelárii alebo pri práci z domu:

Buďte užitočný

„Ak existujú úlohy, ktoré ľudia neradi robia, prejavte iniciatívu a vezmite si ich na starosť,“ zdôraznil expert. Môžete sa napríklad ponúknuť, že budete počas mítingov robiť zápisnicu, čím podnietite ostatných, aby na vás sústredili svoju pozornosť.

Môžete sa zapojiť do plánovania firemných akcií alebo vytvoriť Google dokument, ktorý v rámci vášho tímu pomôže s organizáciou práce. Ak má sociálne siete spoločnosti na starosti iba jediná osoba a máte relevantné skúsenosti, ponúknite sa, že jej pomôžete s tvorením príspevkov či videí.

Nájdite spojencov

Vždy, keď sa ocitnete v miestnosti s ľuďmi, s ktorými obvykle nepracujete, máte príležitosť vytvoriť nové vzťahy. Ak máte počas mítingov na starosti tvorbu zápisníc, počúvajte, ako táto skupina prichádza s nápadmi a pracuje s novými myšlienkami.

Skvelou stratégiou je identifikovať ľudí, ktorí rozmýšľajú podobne ako vy. Možno budete dokonca vedieť vytvoriť vzťah s niekým na vyššej pozícii, kto s vami rád pôjde na kávu a poskytne vám hodnotnú spätnú väzbu.

Vzťahy na pracovisku nepovažujte za transakčné, varoval Abrahams. Hľadajte ľudí, s ktorými si prirodzene rozumiete, a ktorých vaši ostatní spolupracovníci rešpektujú. Nezabudnite sa ich pravidelne pýtať, ako sa im darí, a naozaj ich počúvajte, keď vám budú niečo hovoriť, dodal expert.

Podporujte nápady ostatných

Ak sa vám podarí vytvoriť silné profesionálne vzťahy, zistite, ako ich môžete využiť pri napĺňaní spoločných cieľov. To znamená, že budete možno musieť verejne podporovať nápady ostatných kolegov. Ak na mítingu niekto z nich predostrie dobrý nápad, povedzte nahlas, prečo si myslíte, že je z hľadiska cieľov firmy zaujímavý alebo prospešný.

Lepšie prijatie vlastných nápadov viete ovplyvniť tým, že spomeniete, ako vám ich vaši kolegovia pomohli formovať. „Jana, Peter a ja sme pracovali na niečom, čo by podľa nás mohlo tento problém vyriešiť“ je skvelý spôsob, ako naznačiť, že nešlo čisto iba o váš nápad. Nadriadeným a kolegom tým navyše ukážete, že sa vám preň podarilo získať podporu a rozumiete, ako sa v rámci štruktúry spoločnosti pohybovať.

Keď kolegom pravidelne priznáte zásluhy za svoje úspechy, ľudia vás budú viac počúvať a dokonca ich to bude motivovať, aby vás požiadali o názor alebo zahrnuli do projektov.

Ďalšie dôležité správy

Ste v područí manipulátora? 5 nenápadných ťahov, ktorými začína svoju hru
Neprehliadnite

So správnymi trikmi je presviedčanie ostatných brnkačka. Začnite očným kontaktom a lichôtkami