Nemecká luxusná módna značka Hugo Boss zvýšila svoju prognózu príjmov po tom, ako zaznamenala v druhom štvrťroku 2023 nárast tržieb o 20 percent. Prispeli k tomu inovácie aj marketingový tlak.
Nemecká módna skupina odoláva spomaľovaniu na trhoch v USA a Európe. Zároveň zvýšila predaj v Ázii napriek tomu, že Čína zaznamenala pomalšie oživenie ekonomiky, ako sa očakávalo.
Hugo Boss vykázal totiž nárast tržieb upravených o menové kurzy v Číne o 56 percent v porovnaní s predchádzajúcim rokom, zatiaľ čo v Európe a v Amerike profitoval z oživenia cestovného ruchu.
Spoločnosť v prvom polroku otvorila 17 nových obchodov, z toho šesť v Ázii. A v štvrtom štvrťroku plánuje otvoriť svoj prvý väčší obchod v piatom najväčšom čínskom meste Kanton.
Tržby spoločnosti v druhom štvrťroku vzrástli na 1,03 miliardy eur z 878 miliónov eur pred rokom, čo sa zhruba zhoduje s odhadmi analytikov. Značka získala väčší podiel najmä na trhu medzi mladšími kupujúcimi.
Spoločnosť teraz očakáva, že jej ročné tržby vzrastú o 12 až 15 percent a dosiahnu 4,1 miliardy až 4,2 miliardy eur. V predchádzajúcej prognóze pritom módny dom počítal so zvýšením tržieb o približne 10 percent na štyri miliardy eur.
Hugo Boss predpovedá tiež v roku 2023 nárast prevádzkového zisku o 20 až 25 percent na 400 miliónov eur až 420 miliónov eur namiesto predchádzajúcich 370 miliónov až 400 miliónov eur.