Stránka na tvorbu životopisov Resume Builder odhalila, že traja z desiatich zamestnávateľov uverejňujú falošné pracovné ponuky. Takmer siedmi z desiatich túto praktiku dokonca považujú za „morálne prijateľnú“. Kedysi bola výsadou personálnych agentúr, ktoré pomocou nej lovili talenty, aby mali v zásobe dosť ľudí. Dnes ju čoraz viac využívajú aj firmy s iným zameraním, čo môže kandidátov frustrovať.
Stacie Hallerová z Resume Builderu pre portál Business Insider zdôraznila, že uverejňovanie falošných ponúk môže podkopať dôveru medzi súčasnými aj potenciálnymi zamestnancami. Zamestnávatelia navyše riskujú poškodenie reputácie.
Firmy v prieskume Resume Builderu priznali, že sa falošnými ponukami snažia dať prepracovaným zamestnancom najavo, že posily sú na ceste. Okrem toho im tým aj nepriamo naznačujú, že sú nahraditeľní. Približne šesť z desiatich manažérov ale využíva falošné ponuky na zhromažďovanie životopisov pre prípad uvoľnenia pozície. Hallerová s tým nemá problém, pokiaľ zamestnávatelia o tomto zámere kandidátov informujú vopred.
Ako človek spozná, že ide o falošnú ponuku? Podľa Hallerovej je najlepším ukazovateľom čas zverejnenia inzerátu. „Ak to bolo pred piatimi mesiacmi a ponuka je stále aktívna, je falošná,“ podotkla.