Takmer štvrtina priemyselných firiem na Slovensku zatiaľ nezačala s procesom digitalizácie. Najhoršie je na tom strojárstvo, v ktorom stratégiu spojenú s digitalizáciou a priemyslom 4.0 aplikuje iba 17 percent firiem.

Na druhej strane až 63 percent spoločností z odvetvia výroby automobilových častí a výrobkov má prijatý plán a začína s jeho aplikáciou alebo ho už naplno realizuje. Trend aplikovania poznatkov digitalizácie naprieč odvetviami rastie, pričom počet firiem, ktoré začínajú s aplikáciou, medziročne stúpol o päť percentuálnych bodov na 32 percent.

Martin Morháč z Industry4UM priblížil, že do digitalizácie investujú vo výraznejšej miere spoločnosti so zahraničným kapitálom, zatiaľ čo tie slovenské skôr stagnujú. Mnoho firiem považuje proces digitalizácie za príliš nákladný, čo ale nie je nutne pravda a vložené prostriedky sa im s najväčšou pravdepodobnosťou v budúcnosti vrátia. Hlavným problémom na Slovensku je nedostatok informácií a vedomostí.

Zväz automobilového priemyslu (ZAP) zdôraznil, že zvyšovanie úrovne digitalizácie je nutným predpokladom pri transformácii automobilového sektoru. Zmeny v odvetví sú dôležité najmä vo vzťahu k elektromobilite.

Ďalšie dôležité správy

Ilustračná fotografia
Neprehliadnite

Komunikáciu s vládou hodnotí pozitívne menej ako desatina podnikateľov