Generálny riaditeľ Starbucks Brian Niccol predstavil víziu na zlepšenie návštevnosti reťazca, ktorý bojuje s poklesom predaja. Prehovoril k analytikom Wall Street a načrtol kroky, ktoré majú pomôcť oživiť záujem zákazníkov o kaviarenské priestory. Starbucks sa podľa B. Niccola musí vrátiť ku svojim koreňom – stať sa opäť miestom, kde sa ľudia radi zdržiavajú. Súčasťou tejto stratégie je aj úprava cien a zjednodušenie komplikovanej ponuky, ktorá spomaľuje obsluhu a zaťažuje baristov.

Pre zákazníkov, ktorí chcú v kaviarňach tráviť viac času, sa bude klásť väčší dôraz na obsluhu v keramických šálkach. Baristi sa opäť vrátia k písaniu objednávok na papierové poháre hrubými fixkami Sharpie, čo posilní osobný kontakt. „Počul som, že ľudia oceňujú tento ľudský prístup, a aj našim baristom sa páči osobný kontakt, ktorý tým môžu zákazníkom poskytnúť,“ povedal B. Niccol v rozhovore pre Financial Times.

Nákup potravín
Neprehliadnite

Za základné potraviny platia Slováci už teraz priveľa. Porovnanie cien so susednými krajinami

Starbucks oznámil tieto zmeny po tom, čo utrpel šesťpercentný pokles tržieb v USA v rovnakých predajniach za tri mesiace do septembra. Počet transakcií klesol o 10 percent, hoci priemerná spotreba na zákazníka vzrástla o štyri percentá. Investičná banka Morgan Stanley označila kvartálne výsledky za „pozoruhodne slabé, nech sa na ne pozrieme akokoľvek“.

Starbucks sľúbil, že nezvýši ceny v prevádzkach, ktoré vlastní v Severnej Amerike, až do konca fiškálneho roka. Z viac ako 18-tisíc severoamerických prevádzok má priamo vo vlastníctve 11-tisíc. Od budúceho mesiaca Starbucks zruší príplatky za pridanie nemliečnych alternatív, ako sú sójové, ovsené či mandľové mlieko, čo v USA a Kanade zníži cenu týchto nápojov o viac ako 10 percent.

Ďalšie dôležité správy

McDonald's Litter In London
Neprehliadnite

Baktéria E. coli obrala McDonald’s o zákazníkov. Fastfood ich láka späť päťdolárovým menu