Generálny riaditeľ Starbucks Brian Niccol predstavil víziu na zlepšenie návštevnosti reťazca, ktorý bojuje s poklesom predaja. Prehovoril k analytikom Wall Street a načrtol kroky, ktoré majú pomôcť oživiť záujem zákazníkov o kaviarenské priestory. Starbucks sa podľa B. Niccola musí vrátiť ku svojim koreňom – stať sa opäť miestom, kde sa ľudia radi zdržiavajú. Súčasťou tejto stratégie je aj úprava cien a zjednodušenie komplikovanej ponuky, ktorá spomaľuje obsluhu a zaťažuje baristov.
Pre zákazníkov, ktorí chcú v kaviarňach tráviť viac času, sa bude klásť väčší dôraz na obsluhu v keramických šálkach. Baristi sa opäť vrátia k písaniu objednávok na papierové poháre hrubými fixkami Sharpie, čo posilní osobný kontakt. „Počul som, že ľudia oceňujú tento ľudský prístup, a aj našim baristom sa páči osobný kontakt, ktorý tým môžu zákazníkom poskytnúť,“ povedal B. Niccol v rozhovore pre Financial Times.
Za základné potraviny platia Slováci už teraz priveľa. Porovnanie cien so susednými krajinami
Starbucks oznámil tieto zmeny po tom, čo utrpel šesťpercentný pokles tržieb v USA v rovnakých predajniach za tri mesiace do septembra. Počet transakcií klesol o 10 percent, hoci priemerná spotreba na zákazníka vzrástla o štyri percentá. Investičná banka Morgan Stanley označila kvartálne výsledky za „pozoruhodne slabé, nech sa na ne pozrieme akokoľvek“.
Starbucks sľúbil, že nezvýši ceny v prevádzkach, ktoré vlastní v Severnej Amerike, až do konca fiškálneho roka. Z viac ako 18-tisíc severoamerických prevádzok má priamo vo vlastníctve 11-tisíc. Od budúceho mesiaca Starbucks zruší príplatky za pridanie nemliečnych alternatív, ako sú sójové, ovsené či mandľové mlieko, čo v USA a Kanade zníži cenu týchto nápojov o viac ako 10 percent.