Generálna riaditeľka poisťovne TIAA z rebríčka Fortune 500 Thasunda Brownová Duckettová má pre každého, kto sa chce stať lepším šéfom, jednu jednoduchú radu: „Menej hovorte, viac počúvajte.“ Sama ide príkladom a každý mesiac organizuje „posedenia pri kávičke“ s malými skupinami zamestnancov, aby sa ich mohla priamo opýtať na ich nápady, obavy či názor.
Cieľom týchto stretnutí je zistiť, čo sa im na práci v TIAA páči, v ktorej oblasti podľa nich nastal pokrok a kde má firma ešte čo zlepšovať. Je ťažké presvedčiť podriadených, aby sa pred šéfom nebáli hovoriť úprimne. Duckettová však prišla na to, ako ich v tom povzbudiť. Na začiatku stretnutia sa ich preto vždy pýta tú istú otázku: „Ktorú jednu vec by ste zmenili, keby ste boli v mojej koži?“
Vďaka pravidelným mítingom majú zamestnanci konečne pocit, že ich vedenie počúva a za ich slová nesúdi. Keď majú ľudia pocit, že môžu bez obáv zdieľať svoje nápady a obavy, bývajú v práci angažovanejší, dosahujú lepšie výsledky a existuje u nich menšia šanca, že dajú výpoveď. Podľa portálu CNBC to vyplynulo zo štúdie Pensylvánskej univerzity.
Podľa profesora Josepha Fullera z Harvardovej školy obchodu robí Duckettová dobre, keď podporuje otvorenú a transparentnú komunikáciu medzi zamestnancami. Najlepší šéfovia sú tí, ktorí vo firme dokážu vytvoriť prostredie, kde majú ľudia pocit, že si ich vedenie váži a vypočuje. „Dôvera je jedným z najhlavnejších ukazovateľov šťastného a prosperujúceho pracovného tímu,“ dodáva Fuller. Noví šéfovia si ju získajú práve kladením otvorených otázok a vytváraním bezpečného prostredia, kde môžu zamestnanci zdieľať svoje úprimné názory. Presne to isté robí aj Duckettová počas pravidelných mesačných mítingov.