Riaditeľ Airbnb Brian Chesky sa snaží všetky pracovné záležitosti vybaviť najmä prostredníctvom osobných stretnutí. Napriek tomu tvrdí, že rozhovory so zamestnancami, ktoré prebiehajú medzi štyrmi očami, nie sú veľmi efektívne.

Podľa neho majú ľudia v takejto situácii tendenciu otvárať témy, ktoré sa manažérom nechce riešiť. „Dostávajú sa do role terapeutov,“ vysvetlil pre Business Insider Chesky. Okrem toho môže počas individuálnych stretnutí prísť reč aj na dôležité otázky, ktoré by mohli zaujímať aj ostatných zamestnancov.

Existuje zopár prípadov, keď majú stretnutia medzi štyrmi očami zmysel, dodal Chesky. Pomôcť môžu najmä vtedy, ak si zamestnanec prechádza ťažkým obdobím a nechce, aby o tom kolegovia vedeli. V podobnej situácii by mal požiadať nadriadeného o dôverné stretnutie, kde mu všetko podrobne vysvetlí. Organizovať individuálne mítingy na pravidelnej báze sa ale podľa Cheskeho neoplatí, pretože bývajú iba zriedka produktívne.

Podobne to vidí aj riaditeľ Nvidie Jensen Huang, ktorý sa im takisto vyhýba. „Naozaj neverím, že existuje informácia, ktorú by mal počuť len jeden či dvaja ľudia,“ vysvetlil podnikateľ. Bývalý riaditeľ Facebooku Aditya Agarwal napísal na platforme X, že po viac ako desiatich rokoch dospel k záveru, že individuálne konzultácie napáchajú vždy viac škody ako úžitku.

Odborníci prízvukujú, že ak ich vedenie vykoná správne, môžu zvýšiť angažovanosť, produktivitu a celkovú spokojnosť zamestnancov. Podľa organizačného psychológa Stevena G. Rogelberga bývajú úspešnejšie, keď ich vedú práve oni. Manažéri by si mali na rozhovory so zamestnancami vyhradiť aspoň 25 minút týždenne a sústrediť sa v rámci nich nielen na pracovné záležitosti, ale aj na osobné potreby pracovníkov.

Ďalšie dôležité správy

Ilustračná snímka
Neprehliadnite

Zamestnanci sa v práci cítia stratení. Chýba im pomoc mentorov, ktorí by im pomohli