Nedávna štúdia psychologickej platformy Talk2amy, českej spoločnosti Mongata odhalila ako prekvapivé, tak aj očividné svedectvo o generácii „Z“.

Veľké porovnanie generácií, na ktoré sa Talk2amy pozrela, vychádza z anonymných dát, ktoré dlhodobo zbiera jej umelá inteligencia Amy. A výsledok? Najnovšia generácia „Z“ sa úplne vymyká všetkým ostatným.

Typickí dospievajúci

Do tejto škály spadajú žiaci, študenti, respektíve mladí ľudia vo veku od 15 do 22 rokov. Pokojne môžeme hovoriť o nástupcoch “mileniálov”. Táto skupina je podľa štúdie oveľa neurotickejšia, viac podlieha úzkosti a depresiám, no je otvorená osobnostnému rozvoju, mentoringu, koučingu.

Mladý muž si fotí centrum portugalskej metropoly Lisabon.
Zdroj: Armando Franca
Mladý muž si fotí centrum portugalskej metropoly Lisabon.

Okrem toho, že vyžaduje spätnú väzbu na svoj výkon častejšie, ako napríklad generácia X, tak výrazne exceluje v oblasti kreativity, kde prináša nevšedné myšlienky, pretože sa chce ukázať, čo vie dokonale vďaka svojmu „virtuálnemu“ životu na sociálnych sieťach. Zástupcovia tejto generácie sa začínajú objavovať na trhu práce stále častejšie.

Rozoberieme si to bližšie.

Ocitáme sa v mysli človeka, ktorý práve nastúpil na strednú školu, alebo je na rozmedzí ciest, či ísť na univerzitu alebo sa zamestnať. Pritom mu v pozadí vibruje mobil s notifikáciami z rôznych sociálnych sietí. Hromží nad reklamami na Spotify, pretože nezaplatil predplatné. Žiada rodičov o otvorenie bankového účtu, lebo vie, že tým sa všetko zjednoduší.

Prípadne mu už prichádzajú prvé výplaty z brigády, na ktorú o pár rokov ani nepomyslí. Pracovný trh si uvedomuje nástup uchádzačov práve z tejto generácie. Sú pracanti, vedia sa vynájsť, alebo ich vedia prevalcovať emócie? Výskum hovorí jasne.

Deti „dvoch svetov“

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa