Generálny riaditeľ platformy Kickstarter Everette Taylor nemá rád, keď zamestnancom chýba sebareflexia, pretože sa potom zvyknú riadiť egom a nie sú až tak ochotní pracovať v tíme. Okrem toho podľa neho o potrebách a názoroch zákazníkov uvažujú zo svojho pohľadu.
Zamestnanci schopní sebareflexie bývajú otvorenejší novým nápadom a pripomienkam kolegov, dodal Taylor. Táto vlastnosť navyše podľa vedcov podporuje rozvoj komunikačných schopností, vzťahov, kreativity a produktivity. V štúdii z roku 2018 až 95 percent respondentov súhlasilo s tým, že majú sebareflexiu. V skutočnosti však touto vlastnosťou disponovalo zhruba desať až pätnásť percent opýtaných, zdôraznila psychologička Tasha Eurichová.
Taylor sa snaží na vlastnej sebareflexii pracovať vždy, keď je to možné. „Snažím sa nechať ego pred dverami. Často sa mýlim. Mám však skvelý a mimoriadne inteligentný tím, ktorý ma vždy ‚dá do laty‘,“ dodal riaditeľ.
Taylor zámerne prispôsobuje otázky na pracovných pohovoroch tak, aby sa zameriavali na hodnotenie sebareflexie a ega. Kandidátov sa pýta na situácie, v ktorých sa mýlili alebo zlyhali. Je totiž presvedčený, že žiadny človek nie je neomylný, čo sa musí odzrkadliť aj na kariérnych rozhodnutiach. Ak má kandidát problém o svojich chybách hovoriť, možno za ne nevie prevziať zodpovednosť. „Ľudia bez sebareflexie s tým naozaj majú problém,“ zdôraznil.
S cieľom rozvinúť túto vlastnosť sa zamestnanci môžu opýtať kolegov či šéfa na svoje silné stránky, odporučila neurovedkyňa Juliette Hanová. Dôležité je odhaliť, ktorými schopnosťami dokážu ľuďom okolo seba najviac pomôcť a ktoré by mali využívať častejšie.