Pracovná sila po celom svete sa čoraz menej angažuje, čo vedie k ďalšiemu nežiaducemu fenoménu nazývanému „veľké odpútanie“. Zamestnanci naprieč všetkými odvetviami sa často uchyľujú k predstieraniu pracovnej zaneprázdnenosti, uvádza Business Insider.
Problém je najrozšírenejší v rámci generácie Z, ktorá je často spájaná s fenoménom „tichej výpovede“ a postojom, že práca je len práca. Zoomeri čoskoro prevýšia počet boomerov (povojnová generácia) na pracovisku, pričom sa očakáva, že do roku 2025 budú tvoriť 27 percent pracovnej sily.
To, čo staršie generácie hodnotia ako nespokojnosť a lenivosť, môže byť v skutočnosti výsledkom toho, že mladšie generácie si nastavujú hranice a neboja sa o ich otvorene hovoriť.
LinkedIn sa stále viac podobá na Facebook. Generácia Z mení obsah platformy
Nízka úroveň angažovanosti zamestnancov je najväčšou výzvou, ktorej čelia spoločnosti, tvrdí generálny riaditeľ Americkej asociácie zamestnávania (ASA) Richard Wahlquist. Podľa údajov konzultačnej spoločnosti Gallup môže neangažovanosť zamestnancov stáť globálnu ekonomiku viac ako osem biliónov dolárov. Neangažovaní zamestnanci môžu spoločnostiam vziať 18 percent ich ročného platu.
„Dnes máme v každej kancelárii veľmi veľkú väčšinu pracovníkov, ktorí sú buď neangažovaní, alebo aktívne neangažovaní,“ uvádza R. Wahlquist pre Business Insider, pričom sa odvoláva na údaje Gallup, ktoré ukazujú, že len približne traja z desiatich zamestnancov sú aktívne angažovaní.
„Ostatní sú buď neutrálni, alebo by odišli za lepšie platenou prácou,“ pokračuje R. Wahlquist a dodáva: „A potom je tu asi 17 percent tých, ktorí sú aktívne neangažovaní. Sú nespokojní. Budú hovoriť zlé veci o vás a vašej spoločnosti.“
Podľa údajov Gallup mileniáli a generácia Z zaznamenávajú najväčší pokles angažovanosti, v prípade mileniálov je to o sedem percentuálnych bodov (z 39 na 32 percent), zatiaľ čo aktívne angažovaní členovia generácie Z spadli zo 40 na 35 percent.