Je bežné, že nespokojní zamestnanci podajú v práci v zápale hnevu a frustrácie výpoveď. Generálny riaditeľ internetového obchodu s hudobnými nástrojmi sa túto stratégiu rozhodol obrátiť proti nim, keď sa takmer nikto z jeho pracovníkov nezúčastnil rannej porady. O kurióznom prípade informoval Fortune.
Baldvin Oddson bez mihnutia oka vyhodil 90 percent zamestnancov. Zo 110 ľudí si ponechal iba jedenástich. So zvyškom sa rozlúčil prostredníctvom správy na Slacku: „Tí, ktorí sa dnes ráno nezúčastnili porady, môžu túto správu považovať za formálne doručenie výpovede. Nesplnili ste podmienky, ku ktorým ste sa zaviazali. Nesplnili ste svoju časť zmluvy a nezúčastnili sa porád s povinnou účasťou.“
Riaditeľ následne inštruoval pracovníkov, aby sa odhlásili zo všetkých účtov, vrátili akýkoľvek firemný majetok a považovali svoje zmluvy za ukončené. Treba podotknúť, že všetci pracovali z domu a väčšinou išlo o neplatené pozície.
Jeden z bývalých stážistov sa na Reddite snažil situáciu trochu viac ozrejmiť. V príspevku napísal, že Musicians Club je v podstate startupom a spolieha sa najmä na prácu dobrovoľníkov ako on, ktorí sú ochotní pracovať na diaľku a zadarmo. Oddson podľa neho od zamestnancov dostal presne to, za čo zaplatil. Keďže nejde o tradičných zamestnancov s platom a inými benefitmi, zrejme necítili povinnosť dodržiavať rovnako vysoké štandardy. „Problém bol, že mali rozdielne rozvrhy, takže bolo ťažké nájsť termín, ktorý by vyhovoval všetkým, a generálneho riaditeľa to rozčúlilo,“ dodal.
Oddson sa k incidentu vyjadril už minulý týždeň v príspevku na LinkedIne. Ľútosť či ospravedlnenie by v ňom však bývalí zamestnanci hľadali len márne. „Hoci sa ma niektorí snažili potopiť, úplne sa to obrátilo proti nim. Návštevnosť našej stránky stúpla na vyše 20-tisíc, predaje sú na historickom maxime a denne dostávame stovky žiadostí,“ pochválil sa riaditeľ s tým, že za drsným rozhodnutím si aj naďalej stojí a odmieta podkopať hodnoty, ktoré jeho firma vyznáva.