V rozhovore sa dočítate:

  • V čom môžu pomôcť kouči
  • Prečo by si mali  ľudia viac veriť
  • Čo najviac ohrozuje mladých
  • Čoho sa boja starší
  • Ako si poradiť s bossingom a mobbingom
  • Prečo nekoučovala Borisa Johnsona

Čo je dnes pre ľudí najväčšou transformačnou výzvou, s ktorou sa musia vyrovnať?

Týka sa to mnohých vecí, obzvlášť zakorenených presvedčení a zafixovanom náhľade na seba. K výzvam patrí aj to, že sa človek k mnohým veciam z minulosti nevracia, že si nepripomína a nezvnútorňuje úspechy, ktoré dosiahol.

To sa prejavuje v nízkej sebadôvere, nedostatku sebaistoty alebo podceňovaní sa. Väčšina ľudí, s ktorými sa stretávam hovorí, že si chcú viac veriť. Veriť v seba, vo svoje sily. Ľudia chcú byť sebavedomí, ale robia pre to len málo. Myslím si, že by s tým mali niečo urobiť. Aby sa mali v rámci toho jedného života, ktorý dostali do vienka, lepšie.

Kladie dnešná doba v porovnaní s minulosťou na jednotlivcov väčšie nároky?

To je skutočne dobrá otázka. Ťažko mi je hodnotiť to u vás na Slovensku, lebo ja som tu v minulosti nebola. Ale všeobecne podľa mňa každá doba so sebou prináša svoje výzvy. Tie súčasné sa týkajú hlavne moderných technológií, sociálnych médií a vplyvu sociálnych médií na mladých ľudí a ich sebaúctu.

K výzvam dneška takisto patria aj fake news, falošné a nepravdivé správy a ustavičné porovnávanie sa s inými ľuďmi s výsledkom, že z toho vychádzame ako tí, ktorí sú na tom horšie. Myslím si, že donedávna bolo obrovskou výzvou aj to, ako veľa a ťažko museli ľudia pracovať, čo bolo zdrojom pracovného stresu.

V minulosti?

Neviem, ako sa situácia vyvíja u vás, ale vo Veľkej Británii došlo v tejto oblasti k veľkej zmene. Organizácie si už dnes cenia pracovníkov ako celok, ako komplexných ľudí, a snažia sa o to, aby žili v rovnováhe medzi osobným a pracovným životom.

Čo to znamená?

Dávajú im viac možností, aby si mohli sami riadiť

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa