V rozhovore sa dočítate:
- V čom môžu pomôcť kouči
- Prečo by si mali ľudia viac veriť
- Čo najviac ohrozuje mladých
- Čoho sa boja starší
- Ako si poradiť s bossingom a mobbingom
- Prečo nekoučovala Borisa Johnsona
Čo je dnes pre ľudí najväčšou transformačnou výzvou, s ktorou sa musia vyrovnať?
Týka sa to mnohých vecí, obzvlášť zakorenených presvedčení a zafixovanom náhľade na seba. K výzvam patrí aj to, že sa človek k mnohým veciam z minulosti nevracia, že si nepripomína a nezvnútorňuje úspechy, ktoré dosiahol.
To sa prejavuje v nízkej sebadôvere, nedostatku sebaistoty alebo podceňovaní sa. Väčšina ľudí, s ktorými sa stretávam hovorí, že si chcú viac veriť. Veriť v seba, vo svoje sily. Ľudia chcú byť sebavedomí, ale robia pre to len málo. Myslím si, že by s tým mali niečo urobiť. Aby sa mali v rámci toho jedného života, ktorý dostali do vienka, lepšie.
Kladie dnešná doba v porovnaní s minulosťou na jednotlivcov väčšie nároky?
To je skutočne dobrá otázka. Ťažko mi je hodnotiť to u vás na Slovensku, lebo ja som tu v minulosti nebola. Ale všeobecne podľa mňa každá doba so sebou prináša svoje výzvy. Tie súčasné sa týkajú hlavne moderných technológií, sociálnych médií a vplyvu sociálnych médií na mladých ľudí a ich sebaúctu.
K výzvam dneška takisto patria aj fake news, falošné a nepravdivé správy a ustavičné porovnávanie sa s inými ľuďmi s výsledkom, že z toho vychádzame ako tí, ktorí sú na tom horšie. Myslím si, že donedávna bolo obrovskou výzvou aj to, ako veľa a ťažko museli ľudia pracovať, čo bolo zdrojom pracovného stresu.
V minulosti?
Neviem, ako sa situácia vyvíja u vás, ale vo Veľkej Británii došlo v tejto oblasti k veľkej zmene. Organizácie si už dnes cenia pracovníkov ako celok, ako komplexných ľudí, a snažia sa o to, aby žili v rovnováhe medzi osobným a pracovným životom.
Čo to znamená?
Dávajú im viac možností, aby si mohli sami riadiť
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?