Je veľmi pravdepodobné, že každý z nás už na opis kolegu či podriadeného v práci použil prídavné meno „podpriemerný“, píše portál CNBC. „Nerobte to,“ prízvukoval počas tohtoročného samitu Svetového obchodného fóra autor bestsellerov a odborník na leadership Simon Sinek a dodal, že väčšina ľudí chápe význam tohto slova až príliš voľne.
Ak raz niekto zo zamestnancov dostane nálepku „podpriemerný“, už sa jej tak ľahko nezbaví nehľadiac na to, či si ju zaslúžil. „Stane sa to, že o nich všetci budú premýšľať ako o podpriemerných a podľa toho sa k nim aj budú správať. Všímame si potom iba tie veci, ktoré robia zle. Neustále budeme opravovať každú maličkosť, kým to nedospeje do bodu, že im úplne zničíme sebavedomie,“ varoval autor.
Sinek preto navrhuje úplne odlišný prístup – pozitívnu podporu. Tá zamestnancom umožní sústrediť sa na budúce zlepšenie. Ak šéfujete niekomu, kto má problémy podávať v práci dostatočný výkon, možno by ste mu mali navrhnúť pomoc v podobe školenia a oceniť jeho silné stránky. Prepúšťanie podľa Sineka v tomto prípade vôbec neprichádza do úvahy.
Výpoveď by dal iba tomu zamestnancovi, ktorý by neprejavil ochotu sa niečo nové naučiť a ani po mentoringu by nedošlo k zlepšeniu výkonu.