Aravind Srinivas, generálny riaditeľ spoločnosti Perplexity, má niekoľko rád pre ľudí, ktorí chcú začať podnikať. Hoci sú neochvejné odhodlanie, vytrvalosť a viera v seba samého stále dôležitými predpokladmi úspešného kariérneho štartu, nádejní podnikatelia by sa podľa neho mali snažiť pochopiť svoj „dopamínový systém“.
Budúcim šéfom vlastných firiem preto odporučil, aby sa zamerali na oblasť, ktorú milujú a aktívne sa jej venujú. Nemali by sa sústrediť iba na potenciálne najziskovejšie produkty a služby. „Ak sa pokúsite prispôsobiť záujmy tomu, čo bude z vášho pohľadu finančne výnosné, nakoniec to vzdáte alebo vás vyšachuje niekto, kto má pre danú vec skutočné nadšenie,“ citoval Srinivasa portál Business Insider.
Zakladatelia firiem by mali podľa riaditeľa pracovať na nápadoch, ktoré ich skutočne nadchýnajú. V opačnom prípade riskujú, že ich práca po čase prestane baviť, pretože je veľmi ťažké venovať sa niečomu, čo človek z osobného hľadiska nepovažuje za dôležité.
Srinivas bol spolu s ďalšími zakladateľmi Perplexity posadnutý vyhľadávaním a produktmi založenými na znalostiach ešte pred vznikom firmy. „Ak existuje nápad, na ktorý nonstop myslíte, má zmysel postaviť na ňom celý život,“ dodal riaditeľ.
Vyhľadávač od Perplexity sa od tých tradičných odlišuje tým, že namiesto zoznamu odkazov poskytuje priame odpovede na otázky používateľov. Na generovanie výsledkov používa umelú inteligenciu, ktorá sa pri tvorení textu opiera o relevantné informácie z internetu. Technológia umožňuje rýchlejšie a efektívnejšie vyhľadávanie, a to najmä v prípade komplexnejších otázok.