Nájdite si systém
Je dôležité nájsť si od začiatku systém, ktorý vám bude pri organizácii práce vyhovovať. Plnenie úloh vám pôjde jednoduchšie, keď si vytvoríte dobré návyky. Na rozdiel od školy si totiž budete v práci musieť priority určovať sami.
Budujte sieť kontaktov
Počas prvého roka v novej práci je dôležité chodiť do kancelárie a tráviť čas s kolegami. Nebojte sa ich požiadať o spätnú väzbu a konštruktívnu kritiku. Ich rady a postrehy sa pri práci snažte čo najefektívnejšie zužitkovať.
Pýtajte sa
Využívajte skúsenosti starších kolegov a nebojte sa ich opýtať aj na prvý pohľad banálne otázky. Nikto nečaká, že budete všetko vedieť hneď. Možno sa opýtate na problém, ktorý už dlhodobo trápi aj ostatných a báli sa ozvať.
Prineste niečo nové
Nebojte sa o svojich záujmoch, vášňach a skúsenostiach hovoriť úprimne a otvorene. Môže to viesť k plodným rozhovorom, novým kontaktom a lepším príležitostiam. Zároveň tým môžete obohatiť firemnú kultúru. Uvedomte si, že váš názor je hodnotný, a preto sa nemusíte báť ozvať, ak sa vám niektoré rozhodnutia nebudú pozdávať. Tak ako ostatní máte aj vy právo sa vyjadriť.