Kto chce zarábať šesťciferný plat a pracovať z domu, by mal zvážiť prácu v oblasti marketingu, píše portál CNBC.

Pandémia obnovila dopyt po digitálnom marketingu, keďže podniky prišli o tradičné stratégie a čoraz viac spotrebiteľov začalo nakupovať z domu. Dokonca ani po troch rokoch sa nezdá, že by bol tento trend na ústupe, a tak podľa údajov LinkedInu patria marketingoví manažéri medzi najrýchlejšie rastúce povolania v Spojených štátov.

Portály FlexJobs a Freelancer.com takisto zaznamenali v rámci marketingu boom v počte voľných pracovných miest s home officeom či hybridným nastavením práce. Počas nasledujúcej dekády by ich úroveň mala stúpnuť o 6,6 percenta, čo prekoná priemerné tempo rastu ostatných povolaní. Informoval o tom americký Úrad pre štatistiku trhu práce.

YouTube namiesto školy

Hoci si niektoré marketingové pracovné pozície vyžadujú minimálne bakalársky titul, vysokoškolský diplom nie je podmienkou pre vytvorenie úspešnej kariéry.

Oveľa dôležitejšie sú podľa Toniho Franyho, hlavného kariérneho experta v spoločnosti FlexJobs, technické zručnosti. Väčšina pozícií v oblasti marketingu si vyžaduje chápanie, ako fungujú SEO, analýza dát či sociálne siete. Čím viac skúseností kandidát má, tým viac peňazí si za svoje služby môže účtovať. Marketingoví manažéri na Freelancer.com žiadajú za hodinu práce pokojne aj 250 dolárov.

Na rozvíjanie zručností dobre poslúžia videá na YouTube či online kurzy s certifikátmi. Google napríklad ponúka veľmi obľúbený kurz o digitálnom marketingu a elektronickom obchode. Frana odporúča vytvoriť si aj online portfólio s akýmikoľvek relevantnými marketingovými projektami a názormi klientov.

Podľa portálu Fiverr ponúka väčšina firiem v rámci marketingových pozícií možnosť pracovať z domu a stanovovať si vlastné pracovné hodiny, ak zamestnanci dodržia termíny na dokončenie projektov. Portál za posledných šesť mesiacov zaznamenal stabilný dopyt po marketingových talentoch. Medzi aprílom a septembrom podľa neho vzrástla miera vyhľadávania pre pozíciu „digitálneho marketingového manažéra“ až o 640 percent.

Kľúč k úspechu

Manažér digitálneho marketingu na voľnej nohe Alex Martkovich si na Fiverri za svoje služby účtuje od 150 do 3 995 dolárov. Hoci má bakalársky titul z robotiky a magisterský titul z elektrotechniky, tak sa mu v roku 2020 podarilo premeniť prácu v oblasti digitálneho marketingu na hlavný zdroj príjmu.

Martkovich za úspech vďačí najmä vybudovaniu klientskej základne a zlepšovaniu sa prostredníctvom online marketingových kurzov od Googleu a Mety. Manažér teraz v priemere odpracuje 30 až 40 hodín týždenne. Keďže pracuje z domu, tak mu nič nebráni cestovať po svete.

Okrem flexibility je podľa Martkovicha jednou z ďalších výhod jeho práce aj stabilita. „Úspech firiem závisí od úspešného marketingu, takže táto práca bude vždy potrebná nielen v Spojených štátoch, ale aj po celom svete,“ uzavrel manažér.

Ďalšie dôležité správy

Klasický proces učenia
Bežná orientácia robotov prebieha na základe senzorov, ale váš vysávač sa nič nenaučí o prostredí vašej obývačky. Začína vždy znova a znova. Ak ale príde do stretu s prekážkou umelá inteligencia, neuróny v bunkovej štruktúre dostanú elektrický impulz o nesprávnom konaní. Po sérii pokusov a signálov si tak robot vie vyvinúť orientačný zmysel pred prekážkami už následne v akomkoľvek prostredí. Jednoducho sa naučí prekážkam vyhýbať. Ako dieťa na detskom ihrisku.
Neprehliadnite

Umelá inteligencia v marketingu? Žiadne sci-fi, je to tu a teraz