Generácia Z je pripravená dať v práci výpoveď, ak sa ich zamestnávateľ neprispôsobí jej potrebám. Obzvlášť nešťastní sú podľa portálu Fortune mladí, ktorých pozícia si vyžaduje priamy kontakt so zákazníkmi, t. j. čašníci, predavači, recepčné či sestričky. Hoci ide o psychicky náročné a stresujúce pozície, často bývajú platovo podhodnotené.

Prepracovaní a nezaplatení mladí sa cítia byť pod čoraz väčším tlakom. Pocity vyhorenia priznalo v prieskume spoločnosti UKG až 75 percent respondentov pracujúcich so zákazníkmi. V prípade generácie Z toto číslo stúplo na 83 percent. Až 61 percent mladých nie je v práci spokojných, pričom vyše tretina by z práce odišla, ak by zamestnanie negatívne ovplyvňovalo jej fyzické alebo mentálne zdravie.

Z prieskumu vyplynulo, že platové ohodnotenie je najdôležitejším faktorom pri výbere zamestnania. Nasleduje rovnováha medzi pracovným a súkromným životom a vlastné riadenie pracovného času. Celkovo až 27 percent respondentov pracujúcich so zákazníkmi by dalo výpoveď, keby na pracovisku nemali dostatočnú flexibilitu. Tento benefit je obzvlášť dôležitý pre generáciu Z. Až 58 percent mladých by radšej privítalo viac dní voľna než vyšší plat. Takmer 30 percent by povýšenie vymenilo za jeden týždeň platenej dovolenky navyše.

Ďalšie dôležité správy

Stress, anxiety and multitasking business woman with headache from workload and laptop deadline in office. Burnout, frustration and overwhelmed lady exhausted, procrastination in toxic workplace
Neprehliadnite

Frustrácia narastá. Slováci sa cítia v zamestnaní nedocenení, odmietajú prácu navyše