Čoraz viac firiem vo svete dáva svojim zamestnancom príspevky na dovolenku, všimla si stanica BBC. Môže ísť o nástroj, ako nalákať nových zamestnancov alebo si udržať tých starých, aj o obojstranne výhodný spôsob, ako prispieť k pohode pracovníkov.
Preplácanie cestovných nákladov je obľúbeným benefitom v spoločnostiach, ktoré podnikajú v cestovnom ruchu. Zamestnanci Airbnb tak napríklad dostávajú ročný kredit na cestovanie vo výške dvetisíc dolárov a Expedia prepláca svojim pracovníkom náklady na cestovanie v rozmedzí od 1 250 do 1 750 dolárov ročne, uvádza BBC.
Prispievať zamestnancom na dovolenku však čoraz častejšie začínajú aj spoločnosti z iných oblastí. Napríklad softvérová firma Calendly ponúka svojim zamestnancom príspevok vo výške tisíc dolárov na hotely, lety či prenájmy áut. Ďalšia technologická firma, Bamboo HR, láka zamestnancov na program, ktorému hovorí „zaplatená platená dovolenka" a ktorý má formu kreditu vo výške dvetisíc dolárov ročne na cestovanie.
Príspevok na rekreáciu dáva zmysel
Prispievanie na dovolenku môže byť nielen prostriedkom, ako nalákať nové talenty, ale aj ako si zamestnancov udržať v čase, keď sa mnohé spoločnosti stretávajú s poklesom lojality pracovníkov. „Tá správa za tým je, že zamestnávatelia sa naozaj zaujímajú o pohodu svojich zamestnancov, a to nad rámec povrchných opatrení. To sa určite v dlhodobej perspektíve vypláca," myslí si Michael König, ktorý prednáša na katedre stratégie a inovácie na Ekonomickej univerzite vo Viedni.
V čase súčasného globálneho nárastu životných nákladov sa dovolenka často stáva luxusom a o to viac dávajú príspevky na rekreáciu od zamestnávateľa zmysel, myslí si König. V mnohých krajinách si zamestnanecké benefity môžu firmy odpočítať z daní a príspevok na dovolenku sa im tak môže vyplatiť viac ako zvyšovanie platov zamestnancov, upozorňuje König.