Americký výrobca nealkoholických nápojov PepsiCo v druhom štvrťroku zvýšil tržby o 10,4 percenta na 22,32 miliardy dolárov. Vďaka pokračujúcemu dopytu a vyšším cenám svojich výrobkov firma tiež zlepšila celoročný výhľad tržieb a zisku. Podnik to uviedol vo svojom oznámení.
Výsledky za druhý štvrťrok prekonali odhady analytikov. Akcie PepsiCo vďaka tomu pred začiatkom obchodovania na burze v New Yorku vykazovali zhruba dvojpercentný rast.
Výrobcovia balených potravín, vrátane firmy PepsiCo, zvýšili ceny, aby čelili skokovému nárastu nákladov všetkého druhu – od komodít, ako je cukor, až po prepravné náklady spôsobené problémami v dodávateľských reťazcoch a rusko-ukrajinskou vojnou. Americkí spotrebitelia ale míňajú za limonády a občerstvenie od PepsiCo a konkurenčnej Coca-Coly ďalej, napriek rastúcim úrokovým sadzbám a vyšším cenám potravín, ktoré vytvárajú tlak na zvyšné výdavky.
Spoločnosť PepsiCo v apríli uviedla, že zvýši ceny v niektorých regiónoch, ktoré stále zažívajú vyššiu infláciu. Priemerné ceny PepsiCo v druhom štvrťroku vzrástli o 15 percent. Štvrťrok sa skončil 17. júna.
Firma očakáva, že takzvané organické tržby vo finančnom roku 2023 stúpnu o desať percent, zatiaľ čo predchádzajúca prognóza uvádzala osempercentný rast. Organické tržby neberú do úvahy nedávne akvizície či odpredaj majetku. Ročný jadrový zisk na akciu PepsiCo očakáva 7,47 USD v porovnaní so skorším odhadom 7,27 USD.