Mnohí šéfovia veľkých spoločností zistili, že pohľad na ich biznis z „prvej línie“ môže odhaliť zásadné problémy. Skúsenosti získané počas práce medzi zamestnancami či so zákazníkmi viedli k zlepšeniam, ktoré by z riadiacej kancelárie neodhalili. Ich vyjadrenia zozbieral Business Insider.

Uber CEO Dara Khosrowshahi.
Zdroj: Gettyimages
Uber CEO Dara Khosrowshahi.

Dara Khosrowshahi: Uber ignoroval potreby vodičov

Generálny riaditeľ Uberu Dara Khosrowshahi si v roku 2022 vyskúšal, aké je to byť vodičom Uberu a kuriérom Uber Eats. Jazdil na e-bicykli a používal alias „Dave K.“ Počas doručovania sa stretol s fenoménom „tip-baitingu“, keď zákazníci sľubujú vysoké prepitné, no po doručení ho znížia.

Zistil, že firemná kultúra kladie dôraz na zákazníkov, no ignoruje vodičov. „Neboli sme na nich hrdí, pretože málokto z nás jazdil,“ priznal. Zistenia predstavil na mítingu s názvom „Prečo sme zlí“, čo viedlo k zásadným zmenám. Zamestnanci, ktorí sami doručujú alebo jazdia, to majú zaznamenané na firemnom profile, čím táto činnosť nabrala na dôležitosti.