Generácia Z mala najprv problém so smajlíkom, ktorý plače od smiechu. Po ňom jej začali vadiť tlieskajúce ruky a dnes kritizuje už aj palec hore. Nielenže je podľa nej trápny, ale je aj akýmsi pasívno-agresívnym prejavom, ktorý môže pôsobiť nepriateľsky, píše Independent.

Jeden z používateľov Redditu na platforme vyrozprával skúsenosť s ikonickým smajlíkom. „Začal som pracovať v ‚dospeláckej‘ firme, kde medzi sebou komunikujeme prostredníctvom aplikácie Microsoft Teams. Na správy zatiaľ môžeme reagovať iba pár smajlíkmi. Väčšina kolegov stále používa palec hore. Ja až tak nie. Buď dávam ‚srdce‘, alebo odpoviem slovom. Reagovať na správy palcom hore je asi normálne, no mňa táto reakcia znepokojuje. Vidí to niekto rovnako?“ opýtal sa.

Generácia Z sa jednoznačne zhodla, že to vidí podobne. Ba čo viac, mnohí z nich vnímajú palec hore za „super neslušný“ či niečo, z čoho majú ľudia „zlý pocit“. „Používanie palca hore je pre mladších ľudí veľmi pasívno-agresívnym prejavom. Je super neslušné, keď niekto reaguje iba týmto smajlíkom. Ťažko sa mi prispôsobovalo, pretože v mojej práci to funguje rovnako,“ vysvetlil jeden z komentujúcich.

Pre ľudí po tridsiatke je však palec hore neoddeliteľnou súčasťou pracovného lexikónu. Dokážu ním totiž vyjadriť široké spektrum odpovedí. Používajú ho napríklad ako obrazový ekvivalent fráz, akými sú rozumiem, pracujem na tom, vybavím, dobrá práca či ďakujem. Navyše ním vedia potvrdiť prijatie informácie, ktorú si prečítali, a zároveň slušne ukončiť konverzáciu.

Obzvlášť mileniáli a staršie generácie si nevedia fungovanie na platformách Slack či Teams bez palca hore predstaviť. Dokážu ním kolegov informovať, že začali pracovať na zadanej úlohe alebo že s ich nápadom súhlasia. V ich očiach ide o dokonale neutrálnu reakciu. Srdce sa podľa nich ako reakcia viac hodí na správu o tom, že ich partner za nich vybavil nákup, nie o tom, že jeden z kolegov už do systému konečne nahral faktúry.

Ďalšie dôležité správy

Sedenie pri počítači
Neprehliadnite

Generácia Z číta iba titulky článkov. Najdôveryhodnejším zdrojom informácií sú komentáre